روسیه از مشارکت گروه چهارجانبه اسلامی برای حل مسایل سوریه استقبال کرد

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت امور خارجه روسیه، لوکاشویچ روز پنجشنبه با اشاره به دیدار اخیر وزیران خارجه گروه چهارجانبه اسلامی در قاهره گفت: این دیدار می تواند سهم قابل توجهی در تلاش های جامعه جهانی برای پایان دادن به وضعیت کنونی سوریه و آغاز روند حل و فصل سیاسی آن باشد.

وزیران خارجه کشورهای عضو گروه چهارجانبه اسلامی شامل ایران، ترکیه ، عربستان سعودی و مصر روز دوشنبه در قاهره دیدار و ضمن تاکید بر لزوم حل و فصل مسایل سوریه از راههای سیاسی، از ماموریت ˈاخضر ابراهیمیˈ نماینده جدید دبیرکل سازمان ملل در سوریه برای حل مسایل این کشور حمایت کردند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد: مقامهای روس با دقت نشست نخست گروه چهارجانبه اسلامی را که در سطح عالی با هدف کمک به توقف خشونت ها و خونریزی در سوریه برگزار شد، پیگیری کرد.

وی در باره این دیدار افزود: هر گونه اقدام در این راستا به ویژه از طرف کشورهای بانفوذ منطقه ،قابل توجه جدی و تشویق است.

لوکاشویچ با بیان اینکه اصول و اهداف گروه چهارجانبه اسلامی با مفاد اصلی توافقنامه ژنو مطابقت دارد، اظهار داشت: این اصول در وهله اول شامل توقف فوری خونریزی ها در سوریه، عدم مداخله خارجی نظامی در این کشور و آغاز روند سیاسی با مشارکت تمام گروه های مختلف سوریه می باشد.

وی افزود: امیدواریم همکاری کشورهای جمهوری اسلامی ایران، مصر، عربستان سعودی و ترکیه بر اساس این اصول سهم قابل توجهی در تلاش های جامعه جهانی برای انتقال وضعیت سوریه از زد و خوردها به مسیر حل و فصل سیاسی داشته باشد و به ماموریت نماینده دبیر کل سازمان ملل در سوریه کمک کند.

لوکاشویچ در پایان خاطرنشان کرد: این خط مشی با مواضع روسیه در باره حل مسایل سوریه بر اساس قطعنامه های شورای امنیت ، طرح عنان و توافقنامه ژنو مطابقت دارد.

اروپام/۲۲۴۲**۵۱۸ ** ۱۰۶۴

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.