روسیه کشتی‌ جنگی به سوریه می‌فرستد

براساس گزارش یک منبع ستاد مشترک ارتش روسیه، این کشور در حال اعزام سه کشتی آبی خاکی به پایگاه دریایی خود در سوریه است.به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، در هر کدام از این کشتی‌ها حدود ۱۲۰ نفر از کارکنان مستقر هستند.این منبع اعلام کرد که این کشتی‌ها طی روزهای آتی در پایگاه‌ دریایی روسیه مستقر خواهند شد و هدف از اعزام این کشتی‌ها تامین تجهیزات لازم برای حفظ و نگهداری تاسیسات این پایگاه اعلام شده است.
روسیه پیش از این اعلام کرده بود که قصد دارد برای محافظت از کارکنان خود در این پایگاه دریایی در طرطوس، تفنگداران نیروی دریایی خود را به این پایگاه اعزام کند.این منبع همچنین اعلام کرد سه کشتی دیگر نیز از دریای سیاه و دریای شمالی به پایگاه دریایی روسیه در طرطوس ملحق خواهند شد.براساس آنچه خبرگزاری اینترفکس گزارش کرده، خسارت احتمالی به پایگاه دریایی طرطوس ضربه بزرگی به روسیه خواهد زد.
خبرگزاری اینترفکس به نقل از منبع مذکور گزارش کرد: پایگاه دریایی طرطوس یک پایگاه بسیار مهم استراتژیک است چرا که نیروهای ضربتی ویژه در کشورهای اطراف مدیترانه در این پایگاه پشتیبانی می‌شوند. بنابراین از دست دادن آن عواقب جبران ناپذیری بر روسیه وارد خواهد آورد.روسیه کشورهای غربی را به دلیل شکست در تلاش‌های دیپلماتیکشان که رهبری آن را کوفی عنان برعهده داشت به شدت محکوم کرده است. کوفی عنان روز پنجشنبه از سمت خود استعفا داد.
۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.