رکورد منحصر بفرد قلعه نویی مقابل پرسپولیس/ ۱۱ سال بدون شکست!‎

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > لیگ برتر – امیر قلعه نویی سرمربی فعلی استقلال برای بیست و دومین بار در دوران مربیگری اش مقابل پرسپولیس قرار می گیرد.

به گزارش ممتاز؛او اولین بار در جام حذفی فصل ۸۰ با برق تهران مقابل پرسپولیس قرار گرفت که آن بازی را ۳-۲ باخت. قلعه نویی در اولین فصل حضورش در لیگ برتر با تیم استقلال اهواز ۲-۱ مغلوب پرسپولیس شد، اما پس از آن و طی ۱۱ سال اخیر در هیچ بازی لیگ برتری به پرسپولیس نباخته است. او البته در فصل ۸۹ و در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی با سپاهان در ضربات پنالتی به پرسپولیس باخت. قلعه نویی در مجموع ۲۱ بار رویارویی با پرسپولیس(۲ بار در جام حذفی و ۱۹ بار در لیگ برتر) با تیم های برق تهران، استقلال اهواز، استقلال تهران، مس کرمان، سپاهان اصفهان و تراکتورسای تبریز ۷ برد و ۱۲ تساوی و ۲ باخت بدست آورده است.

مصطفی دنیزلی، حمید استیلی، علی دایی، زلاتکو کرانچار، علی پروین، راینر سوبل و وینگو بگوویچ مربیان شکست خورده پرسپولیس مقابل قلعه نویی در ۱۰ سال اخیر می باشند. آری هان، افشین قطبی، نلو وینگادا، مانوئل خوزه و یحیی گل محمدی نیز اگرچه مقابل او شکست نخوردند، اما موفق به شکست او نیز نشدند. اما نکته جالب اینکه او اگرچه او یک بار مقابل پروین پیروز شده، اما پروین تنها مربی تاریخ پرسپولیس بوده که ۲ بار طعم شکست را به ژنرال آبی ها چشانده است!

۲۵۱ ۴۱


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.