زنانی که در محیط کار استرس دارند دو برابر در معرض ابتلا به دیابت هستند

زنان > سلامتی
نتایج یک تحقیق علمی نشان می‌دهد زنانی که مشاغل متوسط و سطح پایین دارند و از استرس و فشار روحی زیادی در محل کار خود رنج می‌برند، دو برابر بیشتر از سایر زنان در معرض خطر ابتلا به دیابت قرار دارند.

واحد مرکزی خبر: پیتر اسمیت یکی از طراحان کانادایی این تحقیق و از پژوهشگران موسسه تحقیقات کار و بهداشت کانادا و نیز ریچارد گلازیه، از موسسه علوم مطالعات بالینی می‌گویند: «زنان بر خلاف مردان، در واکنش به استرس و فشار روحی ناشی از کار سخت، مواد قندی و چربی بیشتری مصرف می‌کنند؛ موارد ابتلا به دیابت در کانادا به شدت رو به افزایش است و باید با این پدیده مقابله شود».

دانشمندان در این تحقیق نه ساله خود به این نتیجه رسیده‌اند که میان استقلال کاری و موارد ابتلا به دیابت در زنان ارتباط مستقیم وجود دارد؛ به عبارت دیگر زنانی که استرس بیشتری در محل کار خود دارند، مواد قندی و چربی بیشتری هم مصرف می‌کنند.

به گفته محققان، استرس در محیط کار از دو طریق به ابتلای افراد به دیابت کمک می‌کند: مورد اول اختلال در سیستم اعصاب مرتبط با غدد مترشحه و دستگاه ایمنی بدن که به تولید فزاینده هورمون‌هایی همچون کورتیزول و آدرنالین منجر می‌شود و مورد دوم، تغییر در رفتارها و آداب تغذیه و نیز مصرف انرژی است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مونترال، دانشمندان ظرف نه سال تحقیق بر روی هفت هزار و چهارصد و چهل و سه فرد شاغل دریافتند که سهم اختصاص داده شده به استرس کاری نزد زنانی که دیابت دارند نوزده درصد است.

این در حالی است که گفته می‌شود مردان واکنش متفاوتی به استرس، چه از لحاظ هورمونی و چه از لحاظ عادات غذایی دارند.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.