شفیعی ها: رسانه ها به جد به مقوله مسئولیت اجتماعی بپردازند

یک فعال سیاسی گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی برای مقابله با کرونا یک مسئولیت اجتماعی و امری عقلانی و شرعی است.

محمدحسین شفیعی ها در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه خداوند انسان را موجودی اجتماعی آفریده است، اظهار کرد: همانطور که انسان در اجتماع حقوقی دارد، مسئولیت هایی هم بر عهده دارد. هیچ انسانی در اجتماع بدون مسئولیت نیست.

وی ادامه داد: مسئولیت اجتماعی مصادیق فراوانی دارد که در مورد بیماری خطرناک کرونا، مسئولیت اجتماعی عبارت است از رعایت پروتکل های بهداشتی فردی و جمعی. کسی که فکر می کند چون قوای جسمانی قوی دارد و مسایل بهداشتی را رعایت نمی کند یا کسی که به کرونا اعتقادی ندارد یعنی به مسئولیت های اجتماعی خود واقف نیست.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: وقتی همه کارشناسان و متخصصین هشدار می دهند که خطر بیماری جدی است، وظیفه تک تک افراد جامعه این است که مسایل بهداشتی را رعایت کنند تا از شیوع کرونا جلوگیری شود. انجام این مسئولیت اجتماعی امری عقلانی و شرعی است و رهبری هم به عنوان فقیه و رهبر جامعه اسلامی به صراحت تاکید کرده اند که تابع تصمیمات ستاد مقابله با کرونا بوده و بیان کرده اند که عزاداران و هیات های عزاداری هم باید طبق دستورالعمل های بهداشتی عمل کنند.

شفیعی ها در پایان با بیان اینکه شیوع موج دوم کرونا به خاطر ضعیف عمل کردن جامعه به مسئولیت های اجتماعی خود بود، خاطرنشان کرد: دولت هم با وجود همه زحماتی که داشت در برخی موارد مثل بازگشایی ها اشتباه کرد. با این حال مسئولیت اجتماعی مردم اهمیت زیادی دارد و تا زمانی که تک تک مردم رعایت نکنند، مشکل حل نمی شود؛ زیرا جامعه مسئولیت سنگینی بر دوش دارد. رسانه ها هم باید به جد به مقوله مسئولیت اجتماعی بپردازند و اهمیت آن را برای مردم تبیین کنند و همه اقشار جامعه هم موظف به اجرای مسئولیت اجتماعی خود هستند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.