شکایت چند تن از نمایندگان از وزیرعلوم به سبب ثبت نام از دانشجویان ستاره دار

آلیا مطرح کرد

ایران > قانونگذاری– ممتازنیوز:
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، گفت: بخشی از این دانشجویان ستاره‌دار جز فرق ضاله می باشند، تعدادی هم جزو محکومین امنیتی بودند ، بنابراین باید در این راستا اقداماتی صورت بگیرد.

“فاطمه آلیا” نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس، با اشاره به شکایت نمایندگان از وزیر علوم به دلیل ثبت نام از دانشجویان ستاره‌دار، گفت: وزارت علوم با هماهنگی وزارت اطلاعات این اقدام را انجام داده و در این راستا کارگروهی در مجلس پیگیر این موضوع است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، آلیا با بیان اینکه بخشی از این دانشجویان تحت عنوان ستاره‌دار بودن جز فرق ضاله می باشند، تصریح کرد: تعدادی از این دانشجویان جزو محکومین امنیتی بوده ، بنابراین باید در این راستا اقداماتی صورت بگیرد.

این نماینده مجلس، تاکید کرد: اگر در این راستا خلط موضوع شود و وزارت علوم بخواهد این دانشجویان را علمی مطرح کند، توسط کارگروه در مجلس پیگیری خواهد شد.

عضو کمیسیون آموزش در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: به زودی حقایق برای دانشجویان، اساتید دانشگاه و مردم از وضعیت این دانشجویان مشخص خواهد شد.

گفتنی است، زهره طیب‌زاده‌‌نوری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: نمایندگان مجلس منتظر رسیدن نوبت سوال از وزیر علوم و تحقیقات در صحن می باشند که سوال پیرامون ابهامات و مشکلات موجود در پرونده دانشجویان ستاره دار ضروریترین عامل سوال از وی خواهد بود.

وی گفت: متاسفانه در وزارت علوم مباحث علمی و آموزشی جای خود را به مسائل حاشیه‌ای و جناحی داده و در این خصوص به تذکرات مجلس اصلا توجه نمی‌شود.

وی با بیان اینکه نمایندگان کمیسیون آموزش از پاسخ و توضیحات وزیر علوم در کمیسیون پیرامون این دانشجویان قانع نشده‌اند، خاطر نشان کرد: در صورتی که پاسخ وزیر علوم پیرامون دانشجویان ستاره دار، نمایندگان را قانع نسازد باید منتظر کارت زرد بعدی به وزیر علوم باشیم که البته این کارت زرد نوعی تذکر است و وزیر را به استیضاح احتمالی نزدیکتر می‌سازد که البته این مقوله در صورت قانع شدن نمایندگان از پاسخ وزیر در صحن مجلس خواهد بود.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.