عضواخوان‌‌المسلمین: مرسی به روش خود ادای سوگند می کند

عضو ارشد حزب آزادی و عدالت مصر از مخالفت رئیس جمهوری منتخب با ادای سوگند در برابر دادگاه قانون اساسی به علت مواضع خصمانه این نهاد در قبال انقلاب خبر داد.
به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه العالم، محمد سعید در مصاحبه با این شبکه تصریح کرد: در پی مواضع دادگاه قانون اساسی در قبال انقلاب و مجلس نمایندگان، محمد مرسی و اکثر نیروهای انقلابی و سیاسی اصرار دارند که سوگند رییس جمهوری در برابر این دادگاه ادا نشود.
وی افزود: پیشنهادهای مختلفی برای ادای سوگند ریاست جمهوری توسط محمد مرسی مطرح شده است.
سعید تصریح کرد: بر اساس متمم قانون اساسی که نیروهای انقلابی آنرا رد می کنند، رییس جمهوری باید در برابر دادگاه قانون اساسی سوگند یاد کند.
سعید ادامه داد: پیشنهادهایی مبنی بر ادای سوگند در برابر کمیته مؤسسان تدوین قانون اساسی و مجلس شورا و پیشنهاد دیگری مبنی بر اضافه نمودن دادگاه قانون اساسی به این دو و پیشنهاد سومی نیز مبنی بر افزودن نمایندگانی از سازمان های غیر دولتی به این سه نهاد وجود دارد.
وی همچنین گفت: بحثی بین مرسی و نیروهای مسلح درباره سمت وزیر دفاع وجود دارد که طی آن سپهبد طنطاوی رییس شورای نظامی در طول مرحله انتقالی تا تدوین قانون اساسی جدید، وزیر دفاع خواهد بود.
عضو کمیته اطلاع رسانی حزب آزادی و عدالت، شرایط حساس و پیچیده مصر در این مرحله و مساله حفظ منافع ملی را علت چنین گزینشی برای وزارت دفاع دانست.

۴۹۴۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.