کسری بودجه بیش از۴۰۰۰ میلیارد تومانی وزارت بهداشت/مشکل بیمارستان‌ها در خرید تجهیزات

۱۰م اسفند ،
ممتاز نیوز:رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت بهداشت ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان، کسری بودجه دارد و دولت باید در این زمینه اقدام اساسی کند و برای حل این مشکل نهایت تلاش خود را انجام دهد.

 حسینعلی شهریاری در گفت وگو با پانا، با اشاره به وضعیت نامطلوب حاکم بر بعضی از بیمارستان‌های کشور، یاداور شد: در مجموع  وزارت بهداشت ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان، کسری بودجه دارد و دولت باید در این زمینه اقدام اساسی کند و برای حل این مشکل نهایت تلاش خود را انجام دهد.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: دولت باید در لایحه بودجه سال ۹۲ شرایط و تمهیدات لازم را برای جبران کسری بودجه وزارت بهداشت و حوزه سلامت تدارک ببیند .

نماینده مردم زاهدان در مجلس نهم تصریح کرد: هنوز بخشی ازبودجه سال ۹۱ که بالغ بر۴ هزار و ۵۰۰ ملیارد بوده، پرداخت نشده است و همین مساله بیمارستان های ما را با مشکلات بسیاری رو به رو کرده و در مواردی مشکلاتی در بیمارستان ها وجود دارد، که باور کردنی نیست.

مشکل بعضی از بیمارستان‌ها در خرید تجهیزات اولیه

وی یادآور شد: بعضی از بیمارستان ها در خرید تجهیزات اولیه دچار مشکل می باشند و بر این اساس بیماران نیز با مشکلات بسیاری در این بیمارستان ها مواجه شده اند.

شهریاری با تاکید بر ضرورت جبران کسری بودجه وزارت بهداشت در لایحه بودجه سال آینده، گفت: این وزارتخانه در شرایطی قرار دارد که اگر کسری بودجه اش جبران نشود، هم خود وزارتخانه دچار مشکل خواهد شد و هم این که بیماران با مشکلات بیشتری رو به رو می شوند.

این نماینده مجلس در خانه ملت خواستار جبران کسری بودجه وزارت بهداشت شد و گفت: اگر وضعیت مالی حوزه بهداشت با همین منوال پیش برود، اوضاع به مرز بحران می رسد.

وی تاکید کرد: باید در لایحه بودجه سال ۹۲ شرایط را برای جبران کسری بودجه این وزارتخانه مهیا کرد و این یک مساله اساسی برای دولت محسوب می گردد.

منبع: ممتاز نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.