لبنان پل صادراتی فرش ایران می‌شود

جام جم آنلاین: رییس مرکز ملی فرش ایران توجه به دو نکته، بازرگانان لبنانی و توجه به کشور لبنان به عنوان پلی برای صادرات به دیگر کشورها را حائز اهمیت دانست.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی مرکز ملی فرش ایران؛ نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در کشور لبنان با حضور بیش از ۷۰ شرکت ایرانی در فضایی با وسعت ۳۵۰۰ متر مربع در مرکز نمایشگاهی بیروت برگزار شد.

از این تعداد شرکتهای حاضر در نمایشگاه، ۱۲ شرکت فرش دستباف در فضایی با وسعت ۵۰۰ متر مربع در این نمایشگاه حضور داشتند.

رییس مرکز ملی فرش ایران با ابراز رضایت از حضور تجار ایرانی در این نمایشگاه گفت: خوشبختانه فضای نمایشگاه فضایی بسیار خوب بود که تجار ایرانی توانستند از سویی، فروش خوبی داشته باشند و هم توانستند سفارش پذیری کنند.

محمدباقر آقاعلیخانی افزود: به گفته تجار و بازرگانان ایرانی حاضر در نمایشگاه، کشور ایران توانست در مدت برگزاری این نمایشگاه، در حدود ۳۰۰ هزار دلار فروش فرش دستباف داشته باشند.

در حاشیه برگزاری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در کشور لبنان، رییس مرکز ملی فرش ایران با وزیر صنعت کشور لبنان دیدار کردند.

وزیر صنعت لبنان قبل از جلسه با همراهی رییس مرکز ملی فرش ایران، از غرفه های فرش بازدید کرد.

در این بازدید، فرش های متنوع دستباف ایرانی، بسیار مورد علاقه وزیر صنعت لبنان قرار گرفت.

وزیر کشور لبنان در این دیدار علاقه مند به دانستن چگونگی تولید و بافت فرش دستباف ایران بود. در ادامه وزیر کشور لبنان، زیبایی های تابلو فرش ها را جزء زیبایی های کم نظیر توصیف کرد و در این خصوص گفت: زیبایی تابلو فرش به مانند نقاشی است و فکر نمی کردم بتوان چنین فرش هایی را به این ظریفی بافت.

همچنین رییس مرکز ملی فرش ایران در دیدار با وزیر صنعت لبنان پیرامون مسائل صادرات فرش دستباف با یکدیگر به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بر اساس این گزارش توافق نامه ای بین مرکز ملی فرش ایران و انجمن تجار فرش لبنان، مبنی بر تبدیل لبنان به پل صادراتی فرش دستباف برای غرب خاورمیانه و شمال آفریقا امضا شد.

همچنین انجمن تجار فرش دستباف در لبنان خواهان حضور در بیست و یکمین نمایشگاه فرش دستباف تهران شدند که مقرر شد ۱۰ نفر از این تجار برای شرکت در نمایشگاه دعوت شوند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.