لغو الزامات قانونی اعطای کمک مالی آمریکا به پاکستان

آمریکا اعلام کرد، با مشاهده تعامل مثبت پاکستان، الزامات قانونی لازم برای کمک دو میلیارد دلاری به این کشور را لغو کرده و این اقدام را در راستای منفعت ملی خود می‌داند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری هند، یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا تصمیم به استفاده از اختیار خود به منظور لغو الزامات قانونی مربوط به برخی کمک‌های امنیتی و غیرنظامی به پاکستان گرفته و تعیین کرده که چنین کمکی در راستای منافع امنیتی ملی‌ آمریکا قرار دارد.

این مقام آمریکایی خاطرنشان ساخت: این یکی از اجزای بسیار مهم تلاش‌های آمریکا به منظور ایجاد روابط قدرتمند و دوجانبه سودمند با پاکستان بر پایه اقدامات ملموس در حوزه‌های مربوط به منافع مشترک است.

وی تاکید کرد: تداوم کمک‌های غیرنظامی یکی از ابزارهای مهم پیشبرد ماموریت‌ها در همکاری با پاکستان به منظور ایجاد نهادهای قدرتمند دولت غیرنظامی، رشد اقتصادی و ارتقای سطح زندگی مردم عادی پاکستان از طریق فرصت‌های آموزشی و بهداشت مناسب‌تر است.

این مقام وزارت امور خارجه آمریکا که نام خود را فاش نساخت، گفت: به‌رغم چالش‌های اخیر با پاکستان ما به سبب تعاملات مثبت اخیر از جمله نشست‌های برگزار شده در واشنگتن و حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل و همچنین مشارکت پاکستان در نشست‌های اخیر با افغانستان، دلگرم شده‌ایم.

وی افزود: معتقدیم باید به چنین اقداماتی ادامه داد و کمک‌های امنیتی و غیرنظامی ما یکی از اجزای با اهمیت این تلاش‌ها است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.