زرداری: پاکستان خواستار راه‌حلی پایدار برای مسئله کشمیر است

رییس جمهور پاکستان خطاب به میر واعظ محمد عمرو فاروق، رهبر جدایی طلبان کشمیر گفت که پاکستان خواستار یک مذاکره نتیجه‌بخش مستمر با هند است تا بتواند به یک راه‌حل پایدار در رابطه با مناقشه کشمیر دست یابد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه جاکارتاپست، آصف علی زرداری، رییس‌جمهوری پاکستان بر موضع کشورش برای تدوام حمایت‌ از “آرمان کشمیر” در نشستی با حضور میرواعظ محمد عمرو فاروق تاکید کرد.

میرواعظ محمد عمرو فاروق رهبری “کنفرانس تمام احزاب حریت” را بر عهده دارد و این نشست در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل با حضور آصف علی زرداری، رییس‌جمهوری پاکستان، حنا ربانی کهر، وزیر امور خارجه پاکستان و میرواعظ، رهبر جدایی‌طلبان کشمیر برگزار شد.

زرداری در ادامه گفت که پاکستان به گسترش حمایت سیاسی، اخلاقی، و دیپلماتیک خود از مردم کشمیر ادامه خواهد داد که طی شش دهه اخیر قربانیان بی‌شماری را برای حفظ شان و آزادی خود و همچنین برای رسیدن به خواسته خود که برابری و عدالت است، در این راه داده‌اند.

رییس جمهور پاکستان همچنین افزود: پاکستان معتقد است که روند مذاکرات نتیجه بخش مدوام با هند می‌تواند به طور عظیمی بر ایجاد یک فضای مساعد برای یافتن یک راه حل نهایی برای مناقشه کشمیر بر اساس آرمان‌ها و آرزوهای مردم کشمیر کمک کند.

وی در ادامه سخنان خود بر خواسته خود از جامعه جهانی برای تمرکز بر بحران مردم کشمیر که به مدت شش دهه است برای کسب خودمختاری و کسب حقوق سیاسی و فرهنگی مستقل تلاش می‌کنند و متحمل خسارات سنگین و نقض حقوق بشر شده‌اند، تاکید کرد.

میرواعظ از آصف علی زرداری به دلیل حمایت پاکستان از مردم کشمیر تشکر کرد.

در این نشست شری رحمان، سفیر پاکستان در آمریکا نیز حضور داشت.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.