ناامن‌ترین کشور برای روزنامه‌نگاران

حرفه خبرنگاری و روزنامه‌نگاری در حال تبدل شدن به مرگبارترین و خطرناکترین شغل در پاکستان است.

به گزارش ایسنا، بر اساس آمارها، بیش از ۸۰ درصد روزنامه‌نگاران در یک دهه گذشته در پاکستان کشته شده‌اند. از این تعداد ۳۵ تن هدف حمله آدم‌کش‌ها قرار گرفته، ۱۲ تن در عملیات انتحاری و هشت تن هم در آدم‌ربایی‌ها جان باخته‌اند.

از سوی دیگر، از ۸۰ روزنامه‌نگاری که بین سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۲ در پاکستان کشته شده‌اند، تنها ۱۶ تن در سال ۲۰۱۱ کشته شدند و شش تن هم در سال جاری جان باختند. همچنین چهار تن از آن‌ها از بلوچستان پاکستان بودند.

پاکستان بعد از سوریه و سومالی ناامن‌ترین کشور برای خبرنگاران تلقی می‌شود. بلوچستان، پختون خوا و چند ناحیه قبیله‌ای‌‌نشین دیگر در پاکستان جزو مناطق ناامن برای خبرنگاران هستند.

به نوشته روزنامه نیوز، بسیاری از خبرنگاران در این مناطق با تهدیدهای از سوی نیروهای امنیتی یا شبه‌‌نظامیان طالبان مواجه می‌شوند. علاوه بر این خبرنگاران ولایت بلوچستان از سوی یک گروه حامی طالبان و نیز جدایی‌طلبان بلوچ و شبه‌نظامیان مخالف این گروه‌ها نیز تهدید می‌شوند.

کمیته حمایت از خبرنگاران مستقر در نیویورک، پاکستان را جزو بدترین و خطرناک‌ترین کشورها برای حضور رسانه‌ها در سال ۲۰۱۲ قرار داده در حالی که یک گروه دیگر مستقر در پاریس این کشور را در رتبه ۱۵۱ در میان ۱۷۹ کشور در سال جاری میلادی در خصوص امنیت رسانه‌ها و اصحاب رسانه قرار داده است.


Tabnak.IR | تابناک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.