لنزهای رنگی را از پزشک یا اپتومتریست تهیه کنید

لنزهای رنگی اگر از مراکز نامناسب تهیه شود ، آسیب های زیادی به چشم وارد می کند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، ناصر صادق پور در جمع خبرنگاران در حاشیه همایش جامعه اپتومتری ایران افزود: بیشتر این لنزها درصد خشونت بسیار زیادی برای چشم دارند و از مواد نامرغوب تهیه شده اند.
وی گفت: هر نوع لنز باید با بررسی وضع و اندازه چشم فرد تجویز شود و معمولا لنز برای حذف رطوبت خود باید با هر بار پلک زدن در چشم حرکت کند که این حرکت در لنزهای بی رنگ طبی حس نمی شود ولی در لنزهای رنگی برای اینکه جلوی این حرکت را بگیرند تا فرد حس نامطلوبی نداشته باشند، اندازه لنز را بسیار کوچک در نظر می گیرند.
این متخصص بینایی سنجی با بیان اینکه این کار موجب وارد شدن آسیب به چشم می شود افزود: بسیاری از چشم ها نیز به علت شرایط خاصی که دارند تحمل استفاده از لنزها را ندارند و اگر بدون تجویز پزشک از لنز استفاده شود به آنها صدمه وارد می کند .
صادق پور گفت: عفونت و زخم قرنیه مهمترین آسیب های ناشی از استفاده لنزهای رنگی نامرغوب و نامناسب است و اگر به علائمی چون سوزش ، خارش و احساس جسم خارجی در چشم هنگام استفاده از لنز ها توجه نکنیم و همچنان این کار را ادامه دهیم آسیب وارد شده شدت می یابد و حتی در مواردی نیاز به پیوند قرنیه خواهد شد./عط


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.