مجلس با تنبیه سوداگران بازار مسکن مخالفت کرد

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز با تنبیه سوداگران بازار مسکن با دریافت مالیات مخالفت کردند.

به گزارش ممتاز؛ نمایندگان در ادامه بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم با حذف بند ۱۷ این ماده که به دریافت مالیات از نقل و انتقال املاک مربوط می‌شد، موافقت کردند.

در حالی نمایندگان با حذف این بند موافقت کردند که حجت‌الاسلام محمدحسین بحرینی نماینده اقتصاددان مجلس معتقد بود این بند به عنوان تنبیه برای سوداگران بازار مسکن پیش بینی شده است.

وی معتقد بود، ما عامدا کسانی را که به قصد گران شدن و سودآوری سرمایه خود را وارد این حوزه می‌کنند و به دنبال سوداگری بازار مسکن هستند، جریمه خواهیم کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه ۴۰۰ هزار خانه خالی در تهران وجود دارد گفت: اگر نظام مالیاتی ما فشل نبود کار به اینجا نمی‌کشید.

بحرینی در پاسخ به سوال لاریجانی که پرسید؛ آیا برای خرید املاک شخصی مالیات پیش بینی شده است و اینکه این موضوع باعث افزایش قیمت مسکن نخواهد شد، گفت: دریافت مالیات صرفا از کسانی است که شغل آن‌ها خرید و فروش مسکن بوده و به دنبال سوداگری در این عرصه هستند.

وی همچنین افزود: در جزء ۷ تبصره ۷ بند ۱۷ تصریح شده که خرید و فروش واحد مسکونی توسط اشخاص حقیقی از دریافت مالیات نقل و انتقال معاف هستند.

نماینده مردم مشهد تصریح کرد: نظام مالیاتی کشورهایی که اقتصاد آن‌ها مقاوم است تولیدکننده را تشویق و سوداگران را تنبیه می‌کند اما متاسفانه نظام مالیاتی ما برعکس است.

سرانجام نمایندگان به پیشنهاد حذف بند ۱۷ که توسط محمد شکری مطرح شده بود رای موافق دادند و این بند با ۱۲۷ رای موافق ۵۷ رای مخالف و ۱۹ رای ممتنع از مجموع ۲۲۲ نماینده حاضر در صحن حذف شد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.