مسابقات قرآن دانشگاههای منطقه سوم کشور در بیرجند آغاز شد

معاون فرهنگی دانشگاه بیرجند در مراسم افتتاح این مسابقات گفت: در این مسابقات ۲۵ دانشگاه از استانهای گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سمنان شرکت دارند.

‘احمد لامعی’ افزود: در این چارچوب تا روز پنجم اردیبهشت ماه جاری ۱۵۸ دانشجوی دختر و ۱۵۸ دانشجوی پسر در دو بخش شفاهی شامل تلاوت و تحقیق و ترتیل حفظ پنج، ۱۰ و ۲۰ جزء و کل قرآن و بخش کتبی شامل رشته های فرازهای قرآن و عترت، قرآن شناسی، مفاهیم قرآنی و دیدگاه و سیره معصومین(ع) به رقابت می پردازند.

وی شناسایی و تربیت نیروی متفکر قرآنی در سطح کشور و گسترش فرهنگ قرآنی و اندیشه اهل بیت(ع) را از اهداف برگزاری این مسابقات اعلام کرد.

او گفت: افراد شرکت کننده در این مسابقات از نخبگان قرآنی دانشگاههای منطقه سوم کشور هستند.

وی اجرای تواشیح، دعوت از گروه تبیان، برگزاری محفل انس با قرآن و بازدید از اماکن تاریخی شهر بیرجند و کرسی آزاداندیشی را از برنامه های جانبی و فوق برنامه این مسابقات ذکر کرد.

معاون فرهنگی دانشگاه بیرجند هزینه برگزاری این مسابقات را ۲۰ میلیون تومان برآورد و بیان کرد: اعتبار این مسابقات با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و نیز بودجه فرهنگی دانشگاه تامین می شود.

وی گفت: مرحله درون دانشگاهی این مسابقات اسفند ماه پارسال برگزار شد و مرحله سراسری مسابقات قرآن دانشجویان دانشگاههای کشور نیز پس از مشخص شدن برگزیدگان مرحله منطقه ای و اعلام معاونت فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار خواهد شد.

۶۶۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۱۸۷۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.