نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم الجزایر آغاز شد

به گزارش ایرنا در این دوره از مسابقات، دهها تن از قاریان و حافظان برجسته از ۵۰ کشور از جمله کشورهای آمریکای جنوبی ، اروپا ، آفریقا و آسیا به رقابت خواهند پرداخت.

به گفته مقامات وزارت اوقاف و امور دینی الجزایر در این دوره از مسابقات از داوران و قاریان برجسته بین المللی دعوت شده است.

‘محمد خطیبی ‘ قاری بین المللی و حافظ کل قرآن کریم به نمایندگی از سوی کشورمان در نهمین دوره از مسابقات بین المللی قرآن کریم الجزایر شرکت کرده است.

وزیر اوقاف و امور دینی الجزایر در مراسم آغاز به کار نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم که شامگاه چهارشنبه در مرکز فرهنگی دارالامام در منطقه محمدیه پایتخت الجزایر و در حضور صدها تن قاریان برجسته کشورهای اسلامی برگزار شد، در سخنانی بر اهمیت و جایگاه قرائت قرآن کریم در ماه رمضان پرداخت .

‘بوعبدالله غلام الله’ مردم الجزایر را مردمی قرآن دوست و مسلمان که برای استقلال کشورمان بیش از یک و نیم میلیون شهید تقدیم کردند، معرفی کرد.

وی ، قرآن را محور وحدت و همبستگی میان مسلمانان کشورهای اسلامی در سراسر جهان دانست.

وزیر اوقاف و امور دینی الجزایر در بخش دیگر سخنان خود به تشریح برنامه های دینی و فرهنگی وزارتخانه تحت امر خود در خصوص گسترش فرهنگ قرآنی و قرآن خوانی در میان نوجوانان و جوانان در سراسر الجزایر، پرداخت.

برگزیدگان نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم الجزایر پس از شش روز رقابت در شامگاه ۲۷ ماه مبارک رمضان معرفی خواهند شد.

خاورم ** ۱۲۰۰**۱۴۲۳

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۸۴۶۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. سعیده پسند:

    باسلام خسته نباشیداگه میشه اخبارجدیددر این زمینه رابرام ایمیل کنید.اگه براتون امکان داردروشهای درزمینه حفظ وقرائت قرآن ازحافظان وقاریان ممتاز کشوربرام بفرستیدچون خیلی دوست دارم حافظ وقاری قرآن بشم،خیلی ممنون.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.