مهرماه؛ آغاز همکاری های بین المللی با تونس با رویکرد تحکیم بنیان خانواده

سه شنبه ۳ مرداد – ۰۹:۴۷:۵۱ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

معاون بین الملل مرکز امور زنان به آریا خبر داد:

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- سوسن صفاوردی از آغاز همکاری های بین المللی با کشور تونس در حوزه زنان و خانواده از مهرماه سال جاری خبر داد.
سوسن صفاوردی معاون هماهنگی‌ و همکاری‌های بین‌الملل مرکز امور زنان و خانواده با اشاره به  سفر هفته گذشته به کشور تونس  اظهار داشت: سند اجرایی همکاری‌های بین‌المللی میان تونس و  کشورمان بعد از سال‌ها به امضا رسید و بر این اساس همکاری های بین المللی با این کشور در حوزه زنان و خانواده صورت می گیرد.
وی به دیدار و  رایزنی‌هایی  که با وزیر زنان این کشور “سهام‌بادی” انجام شد  اشاره کرد و گفت: طی این دیدار و رایزنی ها بنابر این شد که همکاری‌هایی در قالب هفته‌های دوستی میان دو کشور، برپایی نشست‌ها و سمینارهایی با موضوع زنان و دوره‌های آموزشی در حوزه‌های زنان روستایی، اشتغال‌زایی و توانمند‌سازی زنان با رویکرد تحکیم بنیان خانواده امضا شد.
معاون هماهنگی‌ و همکاری‌های بین‌الملل مرکز امور زنان و خانواده در ادامه افزود:با توجه به مطالبات مقام معظم رهبری در عرصه بین‌المللی و نگاه ایشان به عرصه خانواده، تجربیاتی که ایران در زمینه زنان در حوزه‌های مختلف از جمله قوانین داشته منحصر به فرد بوده و طی همکاری‌های دوجانبه در اختیار کشور تونس قرار خواهند گرفت.
وی  امضای سند اجرایی را با توجه به تحولات اخیر در کشورهای اسلامی مثبت ارزیابی کرده و گفت: با توجه به اقداماتی که توسط کشورهای استکبار برای تضعیف ایران صورت می‌گیرد امضای چنین سندی باعث ارائه الگوی اسلامی به کشورهای دیگر و جلوگیری از غلبه الگوهای غربی است.
دکتر سوسن صفاوردی تصریح کرد: علاوه بر انتقال تجربیات ایران به تونس اقدامات و تجربه‌های مثبتی که در این کشور رخ داده مورد استفاده ما نیز  قرار خواهد گرفت. از جمله آن می‌توان به پیشرفت‌های اقتصادی بانوان در تونس اشاره کرد که ۷۰ درصد اقتصاد آن کشور را به خودش اختصاص داده است.
معاون هماهنگی‌ و همکاری‌های بین‌الملل مرکز امور زنان و خانواده گفت: اولین همکاری‌های دو جانبه از مهرماه جاری با برپایی نشستی  دو جانبه در کشور تونس آغاز خواهد شد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۲۳۲۲۰۶۱۲۲۶۵


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.