مهلت تزریق وریدی بیماران سکته مغزی حداکثر ۴ ساعت است

۱۲م دیماه ،

اقدام مهمی که در ساعات اولیه برای بیماران دچار سکته مغزی انجام می‌شود، استفاده از داروهایی است که با تزریق وریدی، لخته ایجاد شده را از بین می‌برند.

به گزارش گروه علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛ دکتر بابک زمانی در خصوص اقدامات اولیه درمان سکته مغزی گفت: اقدام مهمی که در ساعات اولیه کار برای این بیماران انجام می‌شود، استفاده از داروهایی است که با تزریق وریدی، لخته ایجاد شده را از بین می‌برند و درصد قابل توجهی از کسانی که دچار سکته مغزی حاد شده‌اند به این وسیله بهبود کامل پیدا می‌کنند و از عواقب آن نجات می‌یابند.

وی افزود: قبل از شرایط دیگری که برای تزریق این آمپول وجود دارد، مهم‌ترین عامل برای نجات بیماری که دچار سکته مغزی شده است با توجه به نوع سکته مغزی، وسعت آن، سن بیمار و به موقع رساندن بیمار به بیمارستان است. متخصصان تا یکی دو سال پیش، تزریق این دارو را در ۳ساعت اولیه مجاز می‌‌دانستند، ولی درحال حاضر تا ۵/۴ساعت، مهلت تزریق وجود دارد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: طی این مدت بیمار را باید به بیمارستانی منتقل کرد تا پرسنل بیمارستان با تعیین نحوه تزریق این دارو و انجام سی‌تی‌اسکن و بررسی‌های اولیه به سرعت برای نجات بیمار وارد عمل شوند.

دکتر زمانی خاطرنشان کرد: درمان موثر بیمار در چنین شرایطی یک نوع هماهنگی بین عوامل مداخله‌کننده در درمان سکته مغزی است  در حال حاضر در دنیا زمان درمان موثر برای بیمارانی که دچار سکته مغزی شده‌اند، از زمان مراجعه بیمار تا تزریق آمپول بین ۱۴ تا ۱۵ دقیقه طول می‌کشد. /ح
 

 
 
 


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.