میزبان بیش از ۲۰ مسابقه بین المللی خواهیم بود

ساوه شمشکی گفت: ایران امسال میزبان بیش از ۲۰ مسابقه بین المللی در رشته اسکی آلپاین وصحرانوردی خواهد بود.

عیسی ساوه شمشکی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: امسال، سال کسب سهمیه المپیک است و برای اخذ سهمیه المپیک ۲۰۲۴ ورزشکاران ما باید در ۵ مسابقه سالم و بدون خطا حضور داشته باشند.

وی اضافه کرد: در اسکی آلپاین می توانیم ۲ سهمیه در بخش آقایان و ۲ سهمیه در بخش خانمها کسب کنیم و به همین منظور بازیکنان باید به رنکینگ زیر ۵۰۰ برسند.

وی درباره امکان اخذ سهمیه سوم بیان کرد: گرفتن سهمیه سوم بسیار دور از دسترس است زیرا باید به رتبه ۳۰ نفر اول دنیا برسیم.

ساوه شمشکی توضیح داد: برای رسیدن به این رنکینگ بازیکنان ماباید ۶ ماه در اروپا بازی کنند و برای مثال از اول آذرماه از ایران بروند و در تمام رقابتها برون مرزی بازی کنند.

وی درباره سهمیه المپیک ۲۰۲۴ سوچی بای رشته اسکی صحرانوردی گفت: دراین رشته ما ۲ سهمیه برای آقایان و یک سهمیه برای خانمها می توانیم بگیریم که اگر این اتفاق در بخش بانوان بیفتد، برای اولین بار در تاریخ اسکی بوده است.

رییس فدراسیون اسکی بیان کرد: هر مسابقه که زیر نظر فدراسیون جهانی برگزار شود و در آن یک نماینده فدراسیون به عنوان ناظر بیاید میتواند برای سهمیه المپیک باعث ارتقای رنکینگ شود به همین منظور ایران میزبان بیش از ۲۰ مسابقه بین المللی خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: این رقابتها از نیمه دوم دی ماه امسال آغاز می شود البته پیش بینی کرده ایم که اسکی بازان ایرانی حضور در چند مسابقه بدون مرزی را نیز علاوه رقابتهای ایران تجربه کنند اما کسب سهمیه در کشور خودمان بعید نیست.

ساوه شمشکی از حضور ورزشکاران خارجی در ایران برای برگزاری رقابتها خبرداد و گفت: باید ورزشکاران خارجی نیز در این رقابتها حضور یابند و ما به همین منظور مشغول رایزنی با کشورهای بلغارستان، اتریش و ایتالیا هستیم که هم در بخش آقایان و هم بانوان ورزشکاران خود را با هزینه ما به ایران بفرستند.

وی درباره رشته اسنو بورد هم گفت: دراین رشته اسکی کسب سهمیه المپیک بسیار دشوار است زیرا در صورتی سهمیه خواهیم گرفت که جزو ۳۰ نفر اول این رشته در دنیا باشیم ودر ۱۰جام جهانی شرکت کنیم، البته نیاز به حامی مالی داریم واگر بتوانیم اسپانسر جذب کنیم حتما اسکی بازان رشته را به مسابقات ورلد کاپ می فرستیم.

رییس فدراسیون اسکی با اشاره به انتخابات هیئت تهران گفت: رییس هیئت تهران را در انتخاباتی که در مجمع انجام شد انتخاب کردیم البته ما ۱۵ هیئت فعال در استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، اردبیل، همدان، کردستان، مرکزی، خراسان، اصفهان، چهارمحال وبختیاری، فارس کهکلویه و بویر احمر، تهران ، البرز و قزوین داریم.

وی از برگزاری اردوهای برون مرزی در رشته های اسکی آلپاین و صحرانوردی خبرداد و گفت: اسکی بازان رشته آلپاین هم اکنون مدت ۴ هفته است که در ایران و در اردوی بدنسازی هستند و پس از آن ۲۲ مهر راهی اتریش می شوند اسکی بازان صحرانوردی نیز راهی ایتالیا خواهند شد.

رییس فدراسیون اسکی در انتها به وضعیت اسکی در کشور اشاره کرد و گفت: اسکی ورزشی است که در یک روز تعطیلی بیش از ۱۵ هزار نفر را به صورت خانوادگی در تهران جذب می کند و بسیار پرطرفدار است. فدراسیون اسکی مدارسی را در کنار پیست ها گذاشته است که هر کدام از خانواده ها که نیاز به مربی داشته باشند به این مدارس میروند و از امکانات آموزشی آن بهره مند می شود.

وی درباره مربیان حاضر در این مدارس گفت: ما اکنون از ۱۵۰۰ مربی مرد و ۴۳۰ مربی خانم برخوردار هستیم و به علاقه مندان آموزش می دهند./آق


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.