نشست مطبوعاتی مسئول اجرایی بزرگداشت هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی سازمان جهاد کشاورزی

نشست مطبوعاتی مسئول اجرایی بزرگداشت هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی سازمان جهاد کشاورزی

برای کاهش اثرات بلایای طبیعی در سه حوزه پیش‌بینی و پیش‌آگاهی، پیشگیری و اقدام وارد عمل شده‌ایم و با همراهی کشاورزان که گروه‌های هدف به‌شمار می‌روند موفق به مبارزه با بحران‌های مختلف عوارض طبیعی شده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) از سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان و مسئول عملیات اجرایی کاهش اثرات بلایای طبیعی سازمان در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: حوزه کشاورزی علاوه بر رویارویی با بحران‌های طبیعی با برخی عوارض سوءمدیریت‌ها نیز روبه‌رو است و از این رو، بخش کشاورزی موظف به مبارزه با بحران طبیعی و غیرطبیعی است.

اورانی افزود: خشکسالی، سیل، آفات و بیماری‌های دامی و گیاهی بحران طبیعی و عدم مدیریت صادرات و عدم مدیریت واردات ازجمله بحران غیرطبیعی است که جهاد کشاورزی با آن روبه‌رو است.

وی از اختصاص ۱۵۰ میلیون تومان برای ترویج بیمه کشاورزی در سال جاری نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: بهترین روش مبارزه با بحران‌ها، توسعه فرهنگ بیمه در کشاورزی است و در این راستا سازمان جهاد کشاورزی با اختصاص ۱۵۰ میلیون تومان به‌منظور توسعه فرهنگ بیمه موفق شده که سطوح بیمه‌ای زراعی را ۲۰ درصد، سطوح بیمه‌ای باغ‌ها را یک درصد و سطح بیمه دام را پنج درصد افزایش دهد و در سال گذشته صنعت بیمه کشاورزی با دریافت ۷۹ میلیارد تومان حق بیمه، رقمی حدود ۵٫۵ برابر مبلغ دریافتی به‌عنوان غرامت به کشاورزان پرداخت کرده است.

اورانی در پایان هزینه‌کرد ۱۲۹ میلیارد ریالی از منابع ملی و استانی برای مبارزه با بحران خشکسالی و کاهش اثرات بلایای طبیعی خبر داد و یادآور شد: احیا و مرمت قنوات، احداث کانال انتقال آب، انتقال آب با لوله و توانمندسازی روستاییان برای توسعه حوزه تولیدات از دیگر اقداماتی است که برای کاهش اثرات بلایای طبیعی در سطح استان انجام داده‌ایم./

A-910723-07

کشاورزی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.