نمایندگان در اظهار نظرها مسایل شخصی را در نظر نگیرند

به گزارش ایرنا از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله ‘محمد یزدی’ روز سه شنبه در دیدار رییس مجلس شورای اسلامی با وی، افزود: متاسفانه به علت نبود قوانین مناسب انتخاباتی، دیده شده که برخی افراد پس از انتخاب به عنوان نماینده، زمانی که درباره موضوعات اظهارنظر می‌کنند، مسایل شخصی خودشان را هم در نظر می‌گیرند.

وی با تاکید بر اینکه مجلس باید تمرکز خود را بر تغییر قانون انتخابات بگذارد، افزود: در انتخابات مجلس که چند ماه پیش برگزار شد، نواقصی دیده شد که باید این مشکلات برطرف شود.

وی همچنین خواستار ارایه طرحی کارشناسی از سوی نمایندگان یا مرکز پژوهش‌های مجلس شد و افزود: هم‌اکنون قانون انتخابات با وجود الکترونیکی شدن نواقص بسیاری دارد، از این‌رو تغییر و اصلاح قانون امری ضروری است.

رییس مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با بیان اینکه مجلس هشتم هم در برنامه‌های خود خواستار تغییر قانون انتخابات بود، یادآور شد: مجلس و نمایندگان می‌خواستند که قانون فعلی انتخابات را تغییر دهند، اما به دلایلی این موضوع تحقق نیافت.

‘علی لاریجانی’ با اشاره به سختگیری مجلس در انتخاب نمایندگان برای مجلس نهم، گفت: خوشبختانه مجلس با تصویب مصوبه جدید روحیه کارشناسی‌تری به خود گرفت، اما متاسفانه در شرایط نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری هیچ الزامی وجود ندارد، بلکه سوادخواندن و نوشتن کافی است.

وی با اعلام اینکه رهبر معظم انقلاب چندی پیش دستور تصویب سیاست‌های کلی قانون انتخابات را به مجمع تشخیص مصلحت نظام داده است، افزود: بطور حتم اگر تعیین و تصویب این سیاست‌ها صورت گیرد، کار مجلس برای تغییر قانون انتخابات تسهیل می‌شود.

ک/۱/۷۴۰۴/ ۳۸۰/ ۱۹۱۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۴۸۱۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.