هرمزگان بیش از دو هزار هکتار بافت فرسوده دارد

ˈمحمدرضا جعفریˈ روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۷۰ درصد این میزان بافت فرسوده هرمزگان در شهرستان بندرعباس است.

وی با بیان این که طرح نوسازی بافتهای فرسوده در هرمزگان از سال ۸۵ با همکاری بانک جهانی آغاز شده، افزود: شهرهای میناب و رودان از دیگر شهرهایی است که بیشترین واحدهای مسکونی در بافتهای فرسوده دارند.

جعفری تصریح کرد: تاکنون هشت هزارو ۵۰۰ واحد مسکونی در استان هرمزگان نوسازی سده اند.

وی خاطرنشان کرد: برای ساخت این واحدهای مسکونی بیش از یک هزارو یکصد میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

این مقام مسئول اذعان داشت: وجود بافتهای فرسوده بویژه در شهر بندرعباس ، اجرای طرحهای آب و فاضلاب ، گازرسانی و امداد رسانی را با مشکل مواجه کرده است. ک/۳

۷۱۹۸/۶۶۸

انتهای پیام /*


www.irna.ir

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. عبدالرسول عوض پور:

    بنام خدا لازم به ذکر است که در شهر بندرعباس به جز مناطقی مانند گلشهر و …. که پس از انقلاب تسطیح و به مردم واگذار شد اکثر مناطق قدیمی ان بافت فرسوده می باشد . ( با تعریفی که از بافت فرسوده شده ) منازل بالای ۵۰ سال ساخت – نبودن راه دسترسی مناسب به منازل و کوچه و محلات – نبودن فضای سبز -فضای اموزشی مناسب – درمانگاه – پارکهای محله ای – فضای ورزشی -و غیرو پس اگر این ایتمهارا در نظر بگیریم محلاتی مانند شمال کمربندی از شهرک امام رضا ( شمال بیمارستان شهید محمدی ) تا شمال کوی پلیس و شمال ۲۰۰۰ دستگاه ( بغیر از مکانهاییکه جدیدا اپارتمان احداث شده – محله نایبند شمالی و جنوبی قدیمی – محله اسلام اباد – شمالی و جنوبی – پشت شهر – محله سید کامل و اطراف خیابان شهید کازرونی -محله بلوچها -شاحسینی -پشت بند مشیر – اطراف کارگزاری محله سرریگ -سیم بالا -خواجه عطا -نخل ناخدا و محله قدیمی شمال شهرک شغو و جاهای دیگر پس اگر بخواهیم شهر را کاملا اصلاح و بازسازی کنیم همه این محلاتی که ذکر شد و انهاییکه ذکر نشد بافت فرسوده می باشند . انشاالله کم کم درست می شود .

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.