واحد پلی‌اتیلن کرمانشاه مهرماه افتتاح می‌شود

چکیده: طرح پلی‌اتیلن سنگین کرمانشاه یک ماه بعد از بهره‌برداری از فاز اول خط لوله انتقال اتیلن غرب در شهریور ماه افتتاح می‌شود.

پیشرفت طرح پلی‌اتیلن سنگین کرمانشاه که در لیست طرح‌های مهرماندگار دولت نیز قرار گرفته است به حدود ۹۹ درصد رسیده است.

خبرها نیز از بهره‌برداری فاز اول خط لوله انتقال اتیلن غرب به عنوان تامین کننده خوراک این واحد پتروشیمی در شهریور ماه حکایت می‌کند با تکمیل فاز اول این خط لوله مشکل تامین خوراک واحد پلی‌اتیلن سنگین کرمانشاه نیز برطرف می‌شود.

شرکت پتروشیمی باختر طی قراردادی طراحی و ساخت واحدهای آب، بخار، ازت، هیدروژن و تجهیزات جانبی طرح پلی‌اتیلن سنگین کرمانشاه را به کنسرسیومی از شرکت‌های ایرانی قدس نیرو، بینا و تبدیل انرژی پایا واگذار کرد؛ این قرارداد شامل مهندسی اصولی، مهندسی تفصیلی، خرید و تامین تجهیزات، ساختمان و نصب، پیش راه اندازی، راه‌اندازی، تست و تحویل است.

طرح پلی‌اتیلن سنگین کرمانشاه که در منطقه‌ هرسین در زمینی به مساحت ۵۵ هکتار در حال ساخت است، با استفاده از گاز اتیلن دریافتی از خط لوله سراسری اتیلن غرب، سالانه ۳۰۰ هزار تن انواع پلی‌اتیلن سنگین تولید خواهد کرد که ۷۰ درصد آن برای پوشش نیازهای داخل کشور و ۳۰ درصد نیز برای صادرات به خارج از کشور خواهد بود.

ساخت این واحد پتروشیمی از نیمه دوم سال ۸۵ شروع شد و قرار بود طبق قرارداد ۱۶ ماهه تکمیل شود اما بعد از گذشت حدود ۵٫۵ سال تاخیر در بهره‌برداری اکنون آمار وزارت نفت تا تیر ماه امسال پیشرفت این واحد ۹۸٫۶۹ درصد بوده است

طرح پلی‌اتیلن سنگین کرمانشاه با ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه موجب اشتغالزایی مستقیم ۷۰۰ نفر می‌شود و با تکمیل این طرح تولید بیش از ۳۰ نوع محصول جانبی که خوراک اولیه بسیاری از صنایع پایین دستی است نیز تامین می شود.


ارانیکو – آخرین اخبار و مقالات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.