ورود ۲ صندوق سرمایه گذاری به بازار

بینا- مدیرعامل شرکت تامین سرمایه امین گفت : صندوق ارزی با هدف کسب سود بیشتری از سپرده های بانکی راه اندازی می شود.
به گزارش بینا از بازار سرمایه ، علی سنگینیان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای راه اندازی صندوق ارزی افزود: ازآنجایی که در بازار ارز با نوساناتی روبرو بودیم در تلاش هستیم تا صندوق های ارزی را با احتیاط راه اندازی کنیم.
وی با اشاره به اینکه اسناد راه اندازی این صندوق ها تهیه و به سازمان بورس ارسال شده است، اظهار داشت: بر این اساس در انتظار اظهار نظر سازمان بورس در این زمینه هستیم.
مدیرعامل تامین سرمایه امین اظهار داشت: هم اکنون در مرحله تدوین امیدنامه هستیم به طوری که پیش از اخذ مجوز باید امید نامه، اساسنامه و ارکان صندوق تهیه و برای دریافت موافقت اصولی به سازمان ارسال شود.
سنگینیان با تاکید بر اینکه ماموریت صندوق ارزی سرمایه گذاری در اوراق سپرده ارزی است، خاطرنشان کرد: این صندوق ها فرصتی ایجاد می کند که سرمایه گذاران از نوسانات بازار ارز سود کسب کنند.
وی اظهار داشت: بر اساس کارکرد صندوق های ارزی افرادی که دارای سپرده ارزی هستند بیشتر از افرادی که در بانکها دارای سپرده هستند سود کسب خواهد کرد.
سنگینیان به بخش هایی که صندوق به سرمایه گذاری می پردازد، اظهار داشت: تنزیل اعتبارات اسنادی، سرمایه گذاری روی سپرده های بانکی و سرمایه گذاری روی اوراق مشارکت ارزی از جمله بخش هایی است که در صندوق های ارزی در آن سرمایه گذاری خواهیم کرد.

انتشار دو اوراق صکوک و ورود دو صندوق جدید به بازار
سنگینیان دیگر اقدامات صورت گرفته تامین سرمایه امین را مد نظر قرار داد و با اشاره به اینکه انتشار اوراق مشارکت مپنا آخرین اوراقی بود که توسط امین منتشر شد، خاطرنشان کرد: راه اندازی دو صندوق سرمایه گذاری مشترک از دیگر برنامه های ما است .
وی با اشاره به اینکه این دو صندوق سرمایه گذاری با همکاری بانکها راه اندازی می شود، اظهار داشت: اولین صندوق که قرار است با همکاری بانک انصار راه اندازی شود، هم اکنون در مرحله اخذ موافقت اصولی قرار دارد که برای این اقدام مجوز را از سازمان بورس دریافت کرده است.
مدیرعامل تامین سرمایه امین با اشاره به اینکه دومین صندوق سرمایه گذاری با همکاری بانک سرمایه راه اندازی می شود تصریح کرد: راه اندازی این صندوق هنوز به مرحله اخذ موافقت اصولی نرسیده است .
وی در خصوص حجم ریالی این دو صندوق گقت: هر دو صندوق با سقف ۱۰۰ میلیارد تومان راه اندازی می شود .
سنگینیان با اشاره به برنامه های شرکت برای انتشار اوراق صکوک تصریح کرد: هم اکنون انتشار چند اوراق صکوک را در دست داریم که اولین آن اوراق اجاره انصار است که هم اکنون در مرحله کسب مجوز از سازمان بورس قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه اوراق اجاره انصار به مبلغ ۳۵۰ میلیارد تومان منتشر می شود، خاطرنشان کرد: این اوراق به منظور تامین منابع در گردش بانک منتشر می شود.
مدیرعامل تامین سرمایه امین با اشاره به بازارگردانی گواهی سپرده بانک انصار در فرابورس تصریح کرد: این اوراق در فرابورس درج شده است و زمان بازگشایی نماد آن بسته به تصمیم فرابورس دارد.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.