راه‌اندازی صندوقی برای شرایط بحرانی بازار

 

مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار از راه اندازی صندوق توسعه بازار سرمایه خبر داد و گفت: این صندوق با سرمایه ۳۰ میلیارد تومانی فعالیت خود را آغاز کرده و در شرایط بحرانی وارد بازار می گردد.
به گزارش بینا، ایوب باقرتبار از ثبت صندوق توسعه بازار سرمایه خبر داد و به ایسنا گفت: روز قبل صندوق توسعه بازار سرمایه با سرمایه ۳۰ میلیارد تومانی نزد مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسید.
وی با بیان اینکه این صندوق پذیره نویسی عمومی نخواهد داشت، افزود: این صندوق دارای ۱۱ موسس از نهادهای مالی مختلف است که منابع صندوق را تامین کردند به همین سبب صندوق توسعه بازار سرمایه بعد از ثبت نزد سازمان بورس و اخذ مجوز فعالیت، رسما آغاز به کار می کند.
باقرتبار با بیان اینکه مدیراین صندوق شرکت تامین سرمایه امین است، عنوان کرد:این صندوق در شرایط بحرانی وارد شده و به بازار سرمایه کمک می کند.
وی افزایش اعتماد سرمایه گذاران در بورس و فرابورس، افزایش نقدشوندگی و تامین منافع میان و بلندمدت سرمایه گذاران را سه هدف عمده راه اندازی صندوق توسعه سرمایه گذاری بازار سرمایه دانست و ادامه داد: با راه اندازی صندوق توسعه سرمایه گذاری بازار سرمایه، دولت و صندوق توسعه ملی نیز به سهولت می توانند در شرایط خاص به بازار سرمایه کمک کنند.
مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس افزود: ساختار صندوق توسعه سرمایه گذاری بازار سرمایه همانند سایر صندوق‌های فعال در این بازار است اما صدور آن بر اساس ارزش خالص دارایی ها (NAV) و ابطال آن بر اساس شرایط خاص صورت خواهد گرفت.
سرمایه گذاری غدیر، سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات، گروه سرمایه گذاری تدبیر، سرمایه گذاری فرهنگیان، بانک کشاورزی، شرکت تامین سرمایه امین، صندوق ذخیره روستایی و عشایری کشور، گروه سرمایه گذاری سایپا و بانک سامان از موسسان صندوق توسعه سرمایه گذاری بازار سرمایه می باشند.

باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.