وزیر بهداشت: کاهش ۵۰۰ میلیون دلاری واردات دارو

وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی گفت : با توجه به سیاست گذاری و هدف گذاری در اقتصاد مقاومتی ،امسال ۵۰۰ میلیون دلار کاهش واردات در بخش دارو خواهیم داشت .

 به گزارش گروه سلامت ممتازنیوز به نقل از خبرگزاری دانا(دانا خبر)، سید حسن قاضی زاده هاشمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: اکنون میزان واردات داروهای طب مدرن سالانه ۵/۲ میلیارد دلار است .

به گفته وی این کاهش ۵۰۰میلیون دلاری در واقع فرصت را در اختیار شرکت ها و تولید کنندگان داخلی می گذارد تا در راستای اقتصاد مقاومتی و توجه به رهنمود های مقام معظم رهبری گام برداریم .

وزیر بهداشت در خصوص برنامه های این وزارتخانه برای داروهای گیاهی گفت : متاسفانه در این زمینه طرح و برنامه خاص و جدیدی نداریم و تاکنون فرصت نکرده ایم در این زمینه برنامه ریزی داشته باشیم .

هاشمی اظهار داشت : ما علاقمند به طب سنتی هستیم و در این راستا برنامه ریزی می کنیم ،در حوزه طب سنتی علاقمند هستیم تا تلاش گران این عرصه به سمت ما بیایند و ما در این راستا از انها حمایت می کنیم .

وی با اشاره به اینکه استفاده از طب سنتی و داروهای گیاهی جزو فرهنگ ملی است و در روایات به انها اشاره شده خاطر نشان کرد : طی چند سال اینده داروهای گیاهی جایگزین داروهای شیمیایی و مدرن در دفترچه های بیمه می شوند .

وی گفت : تولیدکنندگان داروهای گیاهی و سنتی باید تلاش خود را بیشتر کنند تا ضمن استفاده از تولیدات انها در بازارهای داخلی بتوانیم بازارهای خارجی را نیز بدست اوریم .


خبرگزاری دانا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.