واکنش بانک مرکزی به اختلاف آمار ارز دارو

۲۵م آذر ،

بینا- معاون ارزی بانک مرکزی در واکنش به اختلاف ارقام اعلام شده از سوی این بانک با گمرک در خصوص “ارز دارو”، گفت: پرداخت ۱٫۴ میلیارد دلار ارز دارو از ابتدای سال تا کنون درست است.
به گزارش بینا، مینو کیانی راد در ارتباط با چرایی اختلاف ۵۰۰ میلیون دلاری ارز پرداختی بانک مرکزی به واردات دارو با  آمار گمرک، به تسنیم اظهار داشت: رقمی که بانک مرکزی از طریق سخنگوی مرکز مبادلات ارزی دربارهٔ ارز پرداختی دارو اعلام کرده، “درست” است.
معاون ارزی بانک مرکزی دربارهٔ رقم ارز پرداختی توسط این بانک به واردات دارو، گفت: همان رقم ۱٫۴ میلیارد دلار (یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان) که آقای کریمی اعلام کردند برای واردات ارز توسط بانک مرکزی پرداخت شده و درست است.
وی از توضیح بیشتر دربارهٔ سیاست‌های بانک مرکزی در خصوص “ارز دارو” اجتناب کرد و افزود: توضیحات لازم در این خصوص را آقای کریمی سخنگوی مرکز مبادلات ارزی داده‌اند.
طی هفته‌های اخیر “ارز دارو” به معضلی در بین وزارت بهداشت و بانک مرکزی و البته نهادهای دیگر تبدیل شده و نباید فراموش کرد که مردم مخاطب اصلی این ماجرا می باشند؛ در این روزها به کرار شاهد انتقاداتی دربارهٔ عدم پرداخت ارز به دارو از سوی وزارت بهداشتی ها بودیم.
بانک مرکزی هم البته روزه سکوت را شکست و توضیح داد که هیچ مشکلی در این خصوص وجود ندارد و مؤید آن پرداخت ۱٫۴ میلیارد دلار ارز به دارو از ابتدای سال تا کنون است. البته بانک مرکزی به استفاده ابزاری از ارز دارو نیز این روزها اشاره و تصریح کرده دوستان ارزی را که برای دارو اختصاص داده بودیم برای واردات لوازم آرایشی بکار گرفته اند.
اما نگاهی به آمار ارز اختصاص یافته به دارو از سوی بانک مرکزی و آمار گمرک در خصوص محصولات دارویی وارد شده بیانگر اختلاف ۵۰۰ میلیون دلاری است؛ چراکه طبق همین آمار از ابتدای سال تا پایان آبان ماه ۹۱۳ میلیون و ۶۳۳ هزار و ۴۴۱ دلار محصول دارویی وارد کشور شده است اما آمار معاون ارزی بانک مرکزی و سخنگوی مرکز مبادلات رقم دیگری را روایت می‌کند.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.