وزیر دادگستری باید همانند سایر وزرا پاسخگوی سوالات نمایندگان باشد

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

کد مطلب : ۱۶۸۴۱۱

وزیر دادگستری باید همانند سایر وزرا پاسخگوی سوالات نمایندگان باشد

با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی؛

وزیر دادگستری باید همانند سایر وزرا پاسخگوی سوالات نمایندگان باشد

خبرگزاری ممتاز: با موافقت نمایندگان دو فوریت طرح نحوه اجرای قسمتی از اصل ۱۶۰ قانون اساسی مبنی بر اینکه وزیر دادگستری باید همانند سایر وزرا پاسخگوی سوالات نمایندگان باشد به تصویب رسید.

یکشنبه ۱۸ آبان – ۱۲:۴۸

به گزارش ایمنا و به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز ( یکشنبه) مجلس شورای اسلامی با دو فوریت طرح نحوه اجرای قسمتی از اصل ۱۶۰ قانون اساسی با ۱۵۴ رای موافق، ۳۵ رای مخالف و ۸ رای ممتنع از ۲۲۲ نماینده حاضر موافقت کردند.
محمد دهقان به عنوان طراح دو فوریت طرح نحوه اجرای قسمتی از اصل ۱۶۰ قانون اساسی با اشاره به اینکه این طرح در خصوص سوال از وزیر دادگستری و پاسخگویی وزیر به نیابت از قوه قضائیه است گفت: در اصل ۱۶۰ قانون اساسی آمده است وزیر دادگستری مسئولیت کلیه روابط بین قوه قضائیه با قوه مجریه و مقننه را برعهده دارد.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه ۱۱ سال است در کمیسیون قضایی مجلس حضور دارم تصریح کرد: در طول این مدت سوال‌های متعددی از وزیر دادگستری مطرح شده است و ایشان به احترام نمایندگان در کمیسیون حاضر شده‌اند اما به علت اینکه قانون و اختیاری نداشتند پاسخی به سوالات داده نشده است.
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ادامه داد: جایگاه وزیر دادگستری با توجه به اینکه تنها وزیری است که سه قوه در مورد آن اعلام نظر می‌کنند بسیار ویژه است اما به خاطر برداشت غیردقیقی که از اصل ۱۶۰ قانون اساسی شده است تقریبا سطح وزارت دادگستری را در حد یک پیک پایین آورده‌اند و می‌گویند وزیر دادگستری یک رابط است در حالیکه ایشان رابط نیست و مسئولیت کلیه روابط بین قوه قضائیه با دیگر قوا را برعهده دارد.
دهقان گفت: هدف قانون اساسی از اصل ۱۶۰ ایجاد زمینه تعامل مثبت بین قوه قضائیه با سایر قوا بوده و طرح حاضر درنظر دارد وزیر دادگستری اختیار و وظیفه پاسخگویی داشته باشد و بتواند با حفظ استقلال خود به نیابت از قوه قضائیه پاسخگوی سوالات نمایندگان باشد.
وی در خصوص اینکه این طرح با دو فوریت پیشنهاد شده است گفت: با توجه به اینکه طرح مذکور در مجلس هشتم مطرح شد اما به نتیجه نرسید و همچنین به دلیل اینکه این طرح ، طرح خطیری است و مسائل دقیقی در آن ذکر شده است آن را با دو فوریت مطرح کردیم تا در همین مجلس به نتیجه برسد و وزیر دادگستری هم مثل بقیه وزرا بتواند پاسخگوی نمایندگان باشد.

Share/Save/Bookmark

– .

خبرگزاری ایمنا – آخرین عناوین سیاسی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.