پانزدهمین کنفرانس دانشجویی مهندسی برق کشور در دانشگاه کاشان آغاز شد

دبیر اجرایی پانزدهمین دوره کنفرانس دانشجویی مهندسی برق کشور در این باره به خبرنگار ایرنا گفت : پانزدهمین کنفرانس از مجموعه کنفرانس های مهندسی برق کشور با گرامیداشت یاد و خاطره و حضور خانواده شهید دانشجوی دکتری رشته مهندسی برق دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، ‘ داریوش رضایی نژاد’ که مرداد ماه سال گذشته ناجوانمردانه بدست مزدوران استکبار به شهادت رسید، برگزار می شود.

احسان بلورکاشانی افزود: شهادت دانشمندان و ایثارگران عرصه علم و فناوری، نیرویی مضاعف به همت و تلاش جوانان این مرز و بوم داده است و این انگیزه به یاری استعداد بی نظیر و سطح علمی بالا، آنها را به حرکت پرشتاب به سوی قله های پیشرفت و چشم اندازهای روشن نزدیک می کند.

وی گفت: مقاله های ارسالی به این کنفرانس از سطح مطلوبی برخوردار است و زمینه ورود دانشجویان کشور به عرصه های رقابت بین المللی در زمینه علم و فناوری را از دوران دانشجویی فراهم می کند.

دبیر اجرایی پانزدهمین کنفرانس دانشجویی مهندسی برق گفت : بیش از ۶۰۰ مقاله از میان یک هزار و ۳۸۲ مقاله ارسالی توسط داوران علمی این کنفرانس پذیرفته شده است.

وی افزود:‌ ۳۴۶ مقاله بصورت شفاهی و بیش از ۲۵۷ مقاله نیز به شکل پوستر ارایه شده است.

بلور کاشانی گفت: همچنین مجمع سالانه کنفرانس ملی مهندسی دانشجویی برق کشور نیز با حضور ۲۰۰ میهمان ویژه از استادان سراسر کشور در روز دوم برگزاری این کنفرانس تشکیل می شود.

وی تاکید کرد: برق قدرت، کنترل، کامپیوتر، الکترونیک، انرژی های نو و مهندسی پزشکی، مباحث مربوط به نیمه‌هادی‌ها، افزاره‌ها و قطعات میکرو الکترونیک، افزاره‌ها و قطعات نانو الکترونیک، افزاره‌ها و قطعات الکترونیک نوری، MEMS ، مدارهای مجتمع آنالوگ، مدارهای مجتمع و سیستم‌های دیجیتال، مدارهای مجتمع و سیستم‌های دیجیتال مخلوط، مدارهای مجتمع فرکانس رادیویی و الکترونیک صنعتی از محورهای این کنفرانس است.

پانزدهمین کنفرانس دانشجویی مهندسی برق کشورتا نهم شهریور ماه ادامه دارد.

۱۷۲۴/۷۴۳۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۹۶۲۲۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.