پیشنهاد عضو جمعیت رهپویان برای تشکیل حزب فراگیر در شاکله ائتلاف

فروردین ۱۴۰۳

عضو جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: تشکیل حزب فراگیر در قالب ائتلاف احزاب در موقعیت‌های مختلف امکان‌پذیر است در این صورت ما می‌توانیم شاهد یک پدیده اثرگذار سیاسی در قالب جبهه، حزب و یا ائتلاف در جامعه باشیم.

“فریدالدین حداد عادل” در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، دربارهٔ تشکیل حزب فراگیر در کشور اظهار داشت: برای تشکیل احزاب فراگیر در کشور باید با توجه به دو مسئله، مثبت و امکان‌پذیر بودن این پدیده در حیطه سیاسی کشور عمل کنیم.

وی ادامه داد: زمانی که صحبت از حزب فراگیر در کشور می‌شود این مسئله به ذهن خطور می‌کند که مابقی احزاب نباید به فعالیت بپردازند.

حداد عادل با تاکید بر اینکه تشکیل حزب فراگیر به معنای حاکمیت یک جمع محدود در قالب یک حزب بزرگتر امری مثبت تلقی نمی‌شود، گفت: زمانی که ما نمی‌‌توانیم حزب غیر فراگیر را در کشور به راحتی اداره کنیم چگونه می‌خواهیم چنین حزبی با گستره ملی و بزرگتر تشکیل دهیم.

عضو جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه هماهنگی میان اعضا و کادرهای احزاب مختلف از جمله مزایای حزب فراگیر از دید مدافعان تشکیل این احزاب است، خاطر نشان کرد: باید این مسئله را در کنار این مزیت مورد توجه قرار داد که علاوه بر هماهنگی میان اعضا ممکن است این امر سبب رانده شدن بازیگران سیاسی از عرصه انتخابات و مشارکت سیاسی در کشور شود لذا باید از حزب فراگیر  تعریفی به یک حزب بزرگ‌تر داشته باشیم.

 

وی بیان داشت: تشکیل حزب فراگیر در قالب ائتلاف احزاب در موقعیت‌های مختلف امکان‌پذیر است، در این صورت ما می‌توانیم شاهد یک پدیده اثرگذار سیاسی در قالب جبهه، حزب و یا ائتلاف در جامعه باشیم.

عضو جمعیت رهپویان در پایان خاطرنشان کرد: در صورت تشکیل احزاب فراگیر در قالب ائتلاف ضمن آنکه احزاب هویت مستقیم خود را حفظ می‌کنند، می‌توانند در سطح وسیع‌تری به فعالیت بپردازند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.