کنترل زانو درد

جام جم آنلاین: خوانندگان می‌توانند با ارسال پیامک به سامانه ۳۰۰۰۰۷۰۶ سوالات خود را در موارد مختلف مطرح و در برنامه زنده «دکتر سلام» که هر شب ساعت ٢١ از شبکه آموزش پخش می‌شود، پاسخ خود را دریافت کنند.

امروز به پرسش ما دکتر حلی‌ساز، متخصص طب فیزیکی پاسخ می‌دهد.

زانو درد از دردهای شایعی است که انسان در سنین مختلف به آن مبتلا می‌شود. زانو درد علت‌های متفاوتی دارد و حتی به صورت جدی با دردهایی که از عضو دیگر منشأ گرفته، توام می‌شود.

معمولا با توصیه‌های کلی در مورد درد در زانو، می‌توان آن را کنترل کرد. زانو جزو مفاصل انتهایی بدن است که تحمل وزن را به عهده دارد. هر عارضه‌ای در آن، عملکرد فرد را مختل می‌کند، این مفصل با خیلی از مفاصل در اندام فوقانی متفاوت است.

بهتر است بدانید بسیاری از دردهای زانو به شرایطی که به آن تحمیل می‌شود، ارتباط دارد. وقتی زانو را خم می‌کنیم، سه برابر وزن ما به زانو فشار وارد می‌شود و اگر زانو مستعد عوارض باشد این سه برابر وزن تأثیر جدی‌تری خواهد داشت.

باید گفت علت اصلی بروز این بیماری به‌روشنی معلوم نیست. گاهی بعد از وارد آمدن ضربه‌ای به زانو یا راه رفتن در فواصل طولانی بخصوص در سر پایینی‌ها مثل پایین‌آمدن از کوه یا در ورزش‌هایی که فشار زیادی به زانو وارد می‌کند و گاهی علت‌های پزشکی دیگر موجب زانو درد می‌شود.

زانو را عضله مهمی به نام عضله چهارسر ران حفاظت می‌کند. اگر طبق برنامه‌‌ای منظم، عضلات را تقویت کنیم، بسیاری از مشکلات زانو کاهش می‌یابد.

این عضلات براحتی قابل تقویت است، مطالعات نشان داده انقباض شش ثانیه‌ای این عضلات هر روز می‌تواند ۱۰ درصد عضلات را قوی کند.

تقویت عضله حمایت خوبی از زانو ایجاد می‌کند. هم عوارض را کاهش می‌دهد و هم قدرت آن را افزایش می‌دهد.

بالا آوردن زانو بدون خم شدن آن ورزش بسیار مناسبی برای زانوست. انجام برخی از این تمرینات البته با مشورت پزشک متخصص می‌تواند در کاهش درد و تسریع بهبودی به شما کمک کند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.