گزارش همشهری از سرگردانی مردم در زورآزمایی مخابرات و اپراتورهای تلفن همراه

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

علی ابراهیمی – روزنامه همشهری : مقاومت اپراتورهای مخابراتی برای بازگردادن مبالغ اضافه دریافتی از مشترکان سبب سردرگمی مردم شده است.
بازگرداندن مبالغ اضافه دریافتی از مردم و اعمال تعرفه‌های قبلی مخابراتی ازجمله تکالیفی است که از ۳‌ماه پیش تا‌کنون بارها توسط وزیر ارتباطات به اپراتورها و شرکت مخابرات ابلاغ شده اما با مقاومت وبازی‌های تازه اپراتورها دراجرای این دستور مواجه شده است.
 
گرانفروشی اپراتورهای تلفن همراه با افزایش نرخ آهنگ پیشتاز از ۳۰۰ به ۵۰۰ تومان از دی‌ماه سال قبل آغاز شد؛ جایی که همراه اول و ایرانسل به‌ترتیب مرتکب گرانفروشی ۸۰ و ۳۲میلیارد ریالی شدند. متعاقب آن همراه اول با استناد به اعمال تعرفه یکسان‌سازی‌ داخل شبکه‌ای، دریافت تعرفه هر دقیقه ۵۹۹ریالی مکالمه از مشترکان را اعمال کرد و در نهایت شرکت مخابرات با دریافت هزینه آبونمان هم کدی و افزایش نرخ هر پالس مکالمه از ۴۴٫۷ به ۵۸٫۷ ریال در قبض‌های مهرماه گرانفروشی را تکمیل کرد که منجر به دستورات مکرر وزیر ارتباطات برای بازگردان مبالغ اضافه دریافتی به مشترکان شد.
 
پس از دستور وزیر، اپراتورهای تلفن همراه با ارسال پیامک به مشترکان خود خبر از بستانکاری آنها از محل اضافه دریافتی آهنگ‌پیشواز و بازگشت سایر مبالغ اضافه دریافتی دادند. روز قبل نیز محمود واعظی پس از چندبار تأکید بر بازگشت اضافه دریافتی تعرفه‌های مخابراتی به مشترکان، از پرداخت اضافه دریافتی مرداد‌ماه شرکت مخابرات درصورتحساب این دوره تلفن مشترکان تلفن ثابت خبر داد.
 
با وجود تأکید وزیر مخابرات و اپراتورهای تلفن همراه با اهمال نسبت به اجرای این دستورات اطلاع‌رسانی درستی در زمینه کم‌و‌کیف بازگشت مبالغ اضافه دریافتی به مشترکان ندارند. از آنجا که اغلب پرداختی مشترکان براساس صورتحساب پیامکی بوده و به‌تدریج ارسال صورتحساب کاغذی در حال حذف شدن است، مردم راهی برای کنترل بازپرداخت این مبالغ ندارند.
 
به گزارش همشهری، اخیرا همراه‌اول با صدور چند باره صورتحساب پیامکی آبان‌ماه مشترکان سبب سردرگمی آنها شده است. این اپراتور در پیامک اولین از ارسال قبض «منتهی» به آبان‌ماه مشترکان خبر داده و پس از پرداخت غیرحضوری این صورتحساب توسط مشترکان، پیامک استفاده رایگان یک روز مکالمه داخل شبکه‌ای به‌دلیل پرداخت غیرحضوری، این صورتحساب را ارسال کرده است.
 
اما ماجرا به اینجا ختم نشده و مجددا پیامک ارائه صورتحساب تازه با قید زمان «انتهای» آبان‌ماه با همان مبلغ برای مشترکان فرستاده شده است. قطعی تلفن مشترکان بدهکار و بازگشت دادن ودیعه ۵۷هزار میلیارد ریالی مشترکان نزد شرکت مخابرات نیز مورد مناقشه مردم و شرکت مخابرات است. روز قبل وزیر ارتباطات اعلام کرد که از اعضای هیأت مدیره مخابرات خواسته‌ است تا برای تصمیم‌گیری در زمینه ودایع مشترکان و نیز قطع سریع مکالمات تلفنی به‌دلیلی بدهی که سبب نارضایتی مشترکان شده، تجدیدنظر کنند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.