گفتگوی متفاوت با علی دایی/ گواهینامه ۵ کشور را دارم اما بازهم تصادف کردم

به گزارش خبرنگار مهر، علی دایی که پایان سال گذشته در یک تصادف شدید رانندگی به شدت آسیب دید، سه شنبه شب مهمان برنامه “سفر بخیر” شبکه اول سیما بود. در این برنامه که به بررسی مسائل رانندگی اختصاص دارد، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال کشورمان به مرور خاطرات تلخ خود از آن تصادف پرداخت.

علی دایی که در طول این برنامه تلاش کرد نکات آموزنده ای از نحوه رانندگی در کشورهای مختلف را به اطلاع بینندگان برساند در مورد شباهت های فوتبال و رانندگی گفت: فوتبال و رانندگی شباهت‌های زیادی با یکدیگر دارند چرا که هر دو یک کار اجتماعی هستند و یک فرد اگر می خواهد موفق باشد باید به صورت گروهی کار کند نه اجتماعی.

دایی پس از تماشای صحنه هایی از تصادف های وحشتناک خطاب به مردم گفت: از همه رانندگان خواهش می کنم که به راحتی از کنار دیدن این حوادث تلخ و دلخراش نگذرند. برخی ها فکر می کنند که این اتفاق هیچ وقت برای آنها رخ نمی دهد اما این فکر درستی نیست چرا که ممکن است تصادفات شدید برای هر فردی پیش بیاید.

سرمربی فصل گذشته تیم فوتبال راه آهن با اشاره به تصادفی که پایان سال گذشته داشت گفت: بعد از آن تصادف که به خاطر یک لحظه غفلت رخ داد دیدگاهم به زندگی عوض شد و با دید دیگری رانندگی می کنم. از همه مردم هم که در آن ماجرا دعاگوی من بودند تشکر می کنم. ما از اصفهان به تهران برمی گشتیم که من به خاطر استفاده از شریت سرماخوردگی یک لحظه خوابم برد و اگر کمربند نبسته بودیم معلوم نبود چه بلایی سرمان می آمد.

علی دایی ادامه داد: از همه رانندگان می خواهم که با صبر و حوصه بیشتری رانندگی کنند. خصوصا در این فصل که سفرها بیشتر می شود. باید طوری رفتار کنیم که با یک اشتباه ما خانواده ای عزادار نشود. چه بسا اشتباهات کوچکی که خانواده های بسیاری را داغدار می کند.

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران با بیان اینکه گواهینامه پنج کشور آلمان، قطر، امارات، آمریکا و ایران را دارد در ادامه خاطرنشان کرد: من حدود ۲۰ سال است که رانندگی می کنم و گواهینامه پنج کشور را دارم اما به خاطر یک لحظه غفلت آن تصادف را کردم. شاید هیچ وقت فکر نمی کردم که چنین اتفاقی برایم بیفتد اما همانطور که گفتم یک لحظه غفلت باعث رخ دادن چنین اتفاقاتی می شود.

بازیکن پیشین شماره ۱۰ تیم ملی فوتبال ایران با دعوت مردم به احترام گذاشتن به یکدیگر در پاسخ به این پرسش که رانندگی در کدام کشور برایتان راحت تر و یا سخت تر است گفت: من در خیابان های آلمان احساس آرامش می کنم و از رانندگی در این کشور لذت می برم.


MehrNews Rss Feed

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. s.m:

    chert!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.