˝آنسوی تپه‌˝ برنده جایزه بهترین فیلم آسیا- پاسیفیک ۲۰۱۲

۰۵م آذر ،

ششمین مراسم سالانه اعطاء جوایز سینمای آسیا- پاسیفیک برگزار شد

شهر ˝کویینزلند˝ در استرالیا میزبان ششمین مراسم سالانه اعطاء جوایز سینمای آسیا-پاسیفیک ۲۰۱۲ بود تا در شبیی که سینمای ایران تنها با یک نماینده در آن حضور داشت، فیلم‌هایی از کشورهای ژاپن، چین، اندونزی‌، عراق‌، هند، فیلیپین،‌ تایوان و کره‌جنوبی تمام جوایز را از آن خود کنند.

به گزارش سرویس بین‌الملل هنرآنلاین، فیلم سینمایی “آنسوی تپه”محصول مشترک دو کشور همسایه ترکیه و یونان به عنوان بهترین فیلم سینما آسیا- پاسفیک سال ۲۰۱۲ میلادی برگزیده شد.

بنابر این گزارش، در بخش بهترین فیلم بلند و بهترین بازیگر مرد نیز هیات داوران فیلم “گنگستر ناشناس: قوانین زمان” از کشور کره جنوبی را برگزید. جایزه بزرگ هیات داوران آسیا پاسیفیک به “آنوراگ کاشیاپ” از هند برای کارگردانی فیلم “دار و دسته‌های واسیپور” اعطا شد.

همچنین امسال برای اولین بار کشور عراق با فیلمی با عنوان “در آغوش مادرم” موفق به دریافت جایزه بهترین اثر مستند شد. جایزه بهترین فیلمنامه به فیلم “شب سکوت” به کارگردانی و نویسندگی “یس چلیک” از ترکیه اعطا شد.

“بریلیانت مندوز” از فیلیپینی بخاطر فیلم “رحم” توانست جایزه بهترین کارگردانی را از آن خود کند و جایزه بهترین بازیگر زن نیز برای همین فیلم به “نورا آنور” از فیلیپین اهداء گردید.

به نوشته اسکرین دیلی، در ادامه این مراسم جایزه بهترین فیلمبرداری به تورج اصلانی، فیلمبردار شناخته شده ایرانی برای فیلم سینمایی “فصل کرگدن” اهداء شد. جایزه بهترین فیلم انیمیشن هم به “نامه ای به مومو” از کشور ژاپن اعطا شد. همچنین فیلم “آینه هرگز نمی میرد” از کشور اندونزی هم جایزه بهترین فیلم کودک را گرفت.

“ریوچی ساکاموتو” آهنگساز و موسیقیدان سرشناس ژاپنی نیز جایزه یک عمر دستاورد هنری جوایز آسیا پاسیفیک را دریافت کرد.

گفتنی است، امسال فیلم سینمایی “خرس” ساخته خسرو معصومی در دو بخش بهترین فیلم و بهترین کارگردانی نامزد دریافت جایزه بود.

انتهای پیام//


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.