«خرس» نامزد دو جایزه اسکرین آسیا پاسیفیک شد

به گزارش خبرآنلاین، برگزارکنندگان جوایز اسکرین آسیا پاسیفیک (APSA) روز جمعه اسامی نامزدهای هفت بخش این دوره جوایز خود را اعلام کردند.
 

از ایران فیلم «خرس» ساخته خسرو معصومی در دو بخش بهترین فیلم بلند داستانی و بهترین دستاورد کارگردانی بخت دریافت جایزه را دارد.
  

«خرس» داستان طلبه‌ای است که در جنگ ایران و عراق مفقودالاثر می شود. او در بازگشت به روستایش می‌فهمد زندگی‌اش به دست یک قاچاقچی چوب ملقب به خرس نابود شده است.
 

پرویز پرستویی، مریلا زارعی‌، فرهاد اصلانی‌،‌ علی اوسیوند و ‌ناصر آقایی‌ در این فیلم بازی می‌کنند. «خرس» ماه ژوئن جایزه اصلی پانزدهمین دوره جشنواره فیلم شانگهای را دریافت کرد.
 

این فیلم در بخش بهترین فیلم بلند داستانی جوایز اسکرین آسیا پاسیفیک ۲۰۱۲ با فیلم‌های «گانگستر بی‌نام: قوانین زمان» از کره جنوبی، «ایل» از روسیه، «آن طرف تپه‌ها» تولید مشترک ترکیه و یونان و «وو زیا» تولید مشترک هنگ کنگ و چین رقابت می‌کند.
 

آنوراگ کاشیاپ برای «دار و دسته واسیپور» از هند، بریلانته مندوزا برای « Thy Womb» از فیلیپین، چنگ ار برای «گروگان مرگبار» از چین و رئیس چلیک برای «شب سکوت» از ترکیه، رقبای خسرو معصومی در بخش بهترین دستاورد کارگردانی هستند.  

تورج اصلانی نیز برای فیلم «فصل کرگدن» ساخته بهمن قبادی از ترکیه در بخش بهترین دستاورد فیلمبرداری نامزد دریافت جایزه است. اصلانی اخیرا برای این فیلم در شصتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم سن سباستین جایزه بهترین فیلمبرداری را برد.
 

برندگان ششمین دوره جوایز سالانه اسکرین آسیا پاسیفیک جمعه ۲۳ نوامبر (۳ آذر) در مراسمی در بریسبین در کوئینزلند استرالیا معرفی می‌شوند.
 

جان چاپمن تهیه‌کننده استرالیایی رئیس هیئت داوران بخش بین‌الملل است.
 

جوایز اسکرین آسیا پاسیفیک سال ۲۰۰۷ راه‌اندازی شد و یکی از مهم‌ترین جوایز سالانه منطقه آسیا پاسیفیک است.
 

این جوایز را دولت کوئینزلند استرالیا با حمایت یونسکو و فیاپف به برترین‌های سینمای آسیا پاسیفیک اعطا می‌کند.

هدف از اعطاء جوایز اسکرین آسیا پاسیفیک ارج نهادن به دستاوردهای سینمایی فیلم‌های منطقه آسیا پاسیفیک و تشکیل یک بازار جهانی است.
 

پارسال «جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر فرهادی در جوایز اسکرین آسیا پاسیفیک جایزه بهترین فیلم بلند داستانی را دریافت کرد و «باد و مه»‌ محمدعلی طالبی هم در بخش فیلم بلند کودکان تقدیر شد.
 

وبسایت جوایز سالانه اسکرین آسیا پاسیفیک / ۱۲ اکتبر / ترجمه: علی افتخاری
 

۵۸۵۸
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.