˝تهران دوئال˝ انتشار یافت

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

آلبوم بی‌کلام ˝تهران دوئال˝ اثری از علیرضا مشایخی روانه بازار موسیقی شد.

به گزارش خبرنگار موسیقی ممتاز نیوز، آلبوم بی‌کلام “تهران دوئال” اثری از علیرضا مشایخی از سوی انتشار یافتنات ماهور انتشار یافت.

آهنگسازی قطعات این اثر توسط علیرضا مشایخی انجام شده است و ولادیمیر سیرنکو و علیرضا مشایخی رهبر ارکستر و تنظیم‌کننده قطعات این آلبوم می باشند.

همچنین ارکستر موسیقی‌نو و ارکستر سمفونیک ملی اوکراین در این اثر همکاری داشته‌اند و صنم قراچه‌داغی به عنوان نوازنده ویلونسل در این اثر موسیقایی هنرنمایی کرده است.

این اثر با آهنگسازی علیرضا مشایخی توسط ارکستر سمفونیک ملی اوکراین به رهبری ولادیمیر سیرنکو و ارکستر موسیقی نو به رهبری علیرضا مشایخی اجرا شده است.

قطعات این اثر شامل کنسرتو برای ویلونسل، در پنج موومان، سونات برای ویلونسل، تهران دوئال، مُدال، آتُنال، تُنال و آتماتیک است.

گفتنی است، علیرضا مشایخی تحصیلات آکادمیک خود را در سال ۱۳۴۲ در وین به پایان رساند. او بیش از ششصد اثر دارد که در ۲۳۰ شماره اثر (اُپوس) دسته‌بندی شده است.

او در سال ۱۳۷۲ همراه استاد فریماه قوام‌صدری گروه موسیقی تهران را پایه‌گذاری کرد و ارکستر موسیقی نو را تشکیل داد. در سال گروه مجلسی علیرضا مشایخی توسط او تشکیل شد. او عضو هیات علمی پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران است.

همچنین صنم قراچه‌داغی، نوازنده‌ی ویلونسل و آهنگساز، فارغ‌التحصیل کنسرواتوار ملی کشان است و دیپلم عالی نوازندگی و تدریس از اکول نورمال در پاریس دارد. او در شش آلبومِ “ارکستر موسیقی نو” به عنوان تکنواز حضور داشته و در تهران و پاریس حضور فعالی در برنامه‌های موسیقی مجلسی دارد.

همچنین از اعضای پایه‌گذار انجمن فرهنگی “لودویگ” در پاریس است و در برنامه‌های این انجمن شرکت دارد. او در طول سال‌ها همکاری با علیرضا مشایخی طیف وسیعی از آثار  ویلونسل را برای اولین‌بار معرفی و اجرا کرده است.

پایان پیام/۴۶


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.