˝زیبایی بزرگ˝ و ˝بهترین پیشنهاد˝ نامزد دریافت ۹ جایزه ربان نقره‌ای

۱۳خردادماه،

دو فیلم ˝زیبایی بزرگ˝ ساخته پائولو سورنتینو و ˝بهترین پیشنهاد˝ ساخته جوزپه تورناتوره، در ۹ بخش نامزد دریافت قدیمی‌ترین جایزه سینما در اروپا شدند.

به گزارش هنرآنلاین، جایزه ربان نقره‌ای در سال ۱۹۴۶ میلادی آغاز به کار کرد و هر ساله برندگان آن ازسوی انجمن خبرنگاران سینمای ایتالیا انتخاب می‌شوند. این جوایز سینمایی پس از اسکار قدیمی‌ترین جوایز سینمایی در جهان محسوب می‌شود.

طبق اعلام برگزارکنندگان جوایز سینمایی “ربان نقره‌ای” قرار است از فیلم “من و تو” تازهترین ساخته برناردو برتولوچی، کارگردان سرشناس ایتالیایی به عنوان فیلم سال تقدیر شود.

سورنتینو امسال با فیلم “زیبایی بزرگ” برای پنجمین‌بار نامزد نخل‌ طلای کن بود. در فیلم “زیبایی بزرگ” که آنجلینا جولی نقش کوتاهی در آن ایفا کرده، تونی سرویلو در نقش یک خبرنگار ظاهر شده است. سورنتیو سال قبل نیز با فیلم “اینجا باید جایی باشد” با بازی شون پن، جایزه اصلی جوایز ربان نقره‌ای را از آن خود کرد.

به نوشته هالیوودریپورتر، هر دو فیلمساز سرشناس در بخش بهترین کارگردانی نیز نامزد کسب جایزه ربان نقره‌ای شده‌اند.

“بهترین پیشنهاد” تورناتوره که داستان رمانتیک آن در وین روی می‌دهد، به زبان انگلیسی و ایتالیایی و با بودجه‌ ۲۱ میلیون دلاری ساخته شده است.

تورناتوره در سال ۱۹۸۹ میلادی با فیلم “سینما پارادیزو” موفق به کسب جایزه‌ اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی شد و دوبار در سال‌های ۱۹۹۵ و ۱۹۹۶ میلادی هم نامزد این جایزه‌ بوده است.

انتهای پیام/۳۲/


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.