˝وداع˝ در تماشاخانه‌ مهر به صحنه می‌رود

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

تماشاخانه‌ مهر حوزه هنری میزبان نمایش ˝وداع˝ می‌شود.

 به گزارش هنرآنلاین،نمایش “وداع” نوشته‌ی مهدی صالح‌یار و با کارگردانی محمد احمدی از فردا- ۸ مهرماه ۹۲- در تماشاخانه‌ی مهر به صحنه می‌رود.

محمد احمدی؛ کارگردان “وداع”؛‌ دربارهٔ‌ی داستان نمایش خود به خبرنگار صحنه گفت: این نمایش سه اپیزودی راجع به بازگشت پیکر شهیدی است که بعد از سی سال تفحص،‌ پیدا شده و اکنون، حلیمه؛ همسر شهید؛ بر سر محل تدفین وی با پسرش؛ امید؛ دچار چالش است؛ در همین بین، صندوقی حاوی لباس‌های تعزیه پیدا می‌شود.

وی با بیان اینکه داستان “وداع” تکراری نیست توضیح داد: نمایش من از شعار و تکرار کاملا به دور است و به نوبه‌ی خود سعی و دقت لازم را به کار گرفته‌ام تا جذابیت‌های لازم را برای جذب مخاطب، در اثر لحاظ کنم. من به شدت مخاطب محور هستم و توجه و رضایت تماشاگر برایم اهمیت بسیاری دارد.

احمدی ادامه داد: در دو اجرایی که “وداع” در چهاردهمین جشنواره‌ی تئاتر مقاومت داشت، کار مورد توجه تماشاگران قرار گرفت و به همین جهت امیدوارم در اجرای عمومی نیز کار ما با اقبال مواجه شود.

وی با اشاره به مخاطبان تماشاخانه‌های حوزه هنری اظهار داشت: من در سال ۹۰ دو نمایش در حوزه هنری به صحنه برده‌ام و با مشکلات تماشاخانه‌های حوزه هنری- به لحاظ نداشتن گیشه بلیت فروشی و عدم وجود تابلوی تبلیغاتی مناسب- آشنا هستم. در همان سال با همه‌ی این‌ کمبودها، نمایش‌های من توانست میزان قبال توجهی تماشاگر جذب کند. امسال نیز سعی دارم تا به روش‌های مختلف تماشاگر تئاتر را به حوزه هنری بیاورم.

این کارگردان تئاتر همچنین در مورد نمایش‌های با موضوع دفاع مقدس گفت: متاسفانه بسیاری از نمایش‌ها با موضوع دفاع مقدس یا مذهبی، چون صرفا برای جشنواره‌ها طراحی و تولید می‌شوند گاه سطحی و شعاری می‌شوند. کثرت همین نمایش‌ها نیز سبب بی‌اعتمادی تماشاگر به ژانر دفاع مقدس شده است. من معتقدم کار کردن در این ژانر بسیار دشوار است پس لازم است نویسندگان و کارگردانان تئاتر، دقت لازم را لحاظ کنند تا اعتماد تماشاگر به نمایش‌های این ژانر بازگردد. تلاش دوستان و همکارانم نیز در نمایش “وداع” خلق اثری بوده که مورد توجه تماشاگر باشد که امیدوارم چنین شده باشد.

گفتنی است؛ محمد فیلی، عبدالرضا فرید زاده؛ عطیه غبیشاوی، جمشید صفری، اکبر مددی‌مهر، مهدی زمین‌پرداز و صفورا کاظم‌پور، بازیگران نمایش “وداع” می باشند.

طراحی صحنه‌ی این نمایش بر عهده‌ی جلال کاشانی بوده و موسیقی اثر نیز توسط عباس حیدری و حامد جوهرستانی، طراحی و اجرا شده است. همچنین امین سروری، طراحی پوستر و بروشور و ساخت تصاویر ویدئویی را برعهده داشته است.

یادآور می‌شود نمایش “وداع” نوشته‌ی مهدی صالح‌یار و با کارگردانی محمد احمدی از فردا- ۸ مهرماه ۹۲- ساعت ۱۸:۳۰ در تماشاخانه‌ی مهر میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.