˝۶ عنوان ۶ مدرس˝ از پشت شیشه‌های رادی

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

بنیاد رادی کارگاه نمایش‌نامه‌نویسی تحت عنوان ˝ ۶ عنوان ۶ مدرس˝ را با تمرکز به روی نمایش‌نامه ˝ از پشت شیشه‌ها˝ نوشته اکبر رادی برگزار می‌کند.

بهزاد صدیقی سخن‌گو و مدیر اجرایی بنیاد رادی به خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: در آخرین جلسه هیات مدیره بنیاد رادی تغییراتی در وظایف هیات مدیره به وجود آمد چرا که ۲سال یک‌بار وظایف اعضا در این بنیاد طبق آیین‌نامه تغییر می‌کند.

او افزود: البته حمیده بانو عنقا همچنان رئیس این بنیاد باقی ماند و عطاالله کوپال به سمت مدیرعاملی این بنیاد انتخاب شد. فریندخت زاهدی به عنوان مسئول بخش پژوهش بنیاد و شهرام کرمی، محمدامیر یاراحمدی، فرامرز طالبی و هادی مرزبان از دیگر اعضای هیات مدیره این بنیاد می باشند.

صدیقی دربارهٔ نزدیک‌ترین برنامه‌های اجرایی بنیاد رادی توضیح داد: سومین کارگاه نمایشنامه‌نویسی قرار است از سوی بنیاد در مدرسه تئاتر سه نقطه در تاریخ ۴، ۵ و ۶ دی ماه سال جاری برگزار شود. در این دوره که با عنوان ” ۶عنوان و ۶مدرس” برگزار می‌شود بر خلاف دوره‌های قبل عناصر جزئی‌تر نمایشنامه‌نویسی  به هنرجویان آموزش داده می‌شود.

بهزاد صدیقی ” ۶عنوان ۶ مدرس” را کارگاهی عملی دانست و اساتید این کارگاه و عنوان دروس را به شرح زیر معرفی کرد: محمد چرمشیر ” زبان دراماتیک”، سعید اسدی ” کشمکش در نمایشنامه”، بهزاد صدیقی ” فضا و ساختار فیزیکی صحنه”، عطا الله کوپال ” روایت‌شناسی در نمایشنامه‌نویسی”، قطب‌الدین صادقی ” مرفولوژی سوژه” و محمدامیر یاراحمدی ” نقطه اوج در نمایش” را تدریس می‌کنند. ویژگی این کارگاه‌ها این است که در زمان ثبت نام هنرجویان به آنها اعلام می‌شود که این کارگا‌ها با تمرکز بر نمایشنامه ” از پشت شیشه‌ها” نوشته استاد رادی برگزار می‌شوند و هنرجویان باید این نمایشنامه را مطالعه کنند؛ چرا که تمامی مثال‌های کلاس‌ها از این نمایشنامه آورده می‌شوند .ضمن این‌که هنرجویان تنها تا ۳دی ماه فرصت دارند که در این کارگاه‌ها ثبت نام کنند.

او در بیان دیگر فعالیت‌های اجرایی این بنیاد گفت: در حال فراهم کردن مقدمات همایش ملی رادی‌شناسی و انتشار یافتن فراخوان آن هستیم که احتمالا در شهریور سال ۹۳ برگزار می‌شود. در دل این همایش دو مسابقه ” نمایشنامه‌نویسی رادی” و مسابقه پژوهشی ” رادی‌شناسی” برگزار خواهد شد و سعی داریم در صورت فراهم شدن بودجه و دیگر امکانات رپرتوار اجرای نمایش‌های رادی را هم داشته باشیم.

یادآور می‌شود؛ بنیاد هنری و پژوهشی مرحوم”اکبر رادی” کار خود را با بازخوانی نمایشنامه‌های این نویسنده بزرگ از سال ۱۳۸۸ آغاز کرد. سپس هیات موسسی شامل عطاالله کوپال، شکرخدا گودرزی، حمیده بانوعنقا و شهرام کرمی کارهای این بنیاد را پیگیری کردند.

انتهای پیام/۵۳
 


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.