آب سد لتیان هفته آینده رهاسازی می گردد

۲۶اردیبهشت،

http://www.bananews.ir/مدیر امور نظارت بر بهره برداری و نگهداری سد لتیان و نیروگاه کلان از رهاسازی آب این سد از روز یکشنبه هفته آینده خبر داد.

به گزارش علی اصغری با اعلام این خبر گفت: ‌آب مخزن سد لتیان که در شرق تهران قرار دارد از روز یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه جاری به منظور رسوب زدایی مخزن سد به میزان ۱۰۰ مترمکعب بر ثانیه رهاسازی خواهد شد.

به گفته اصغری این میزان آب در حدود ۱۰ برابر حجم فعلی رودخانه جاجرود خواهد بود.

اصغری با بیان اینکه این برنامه هر ساله اجرا می‌شود، گفت: با افزایش آب و تکمیل شدن ظرفیت مخزن سد لتیان، رسوب‌های جمع شده پشت سد بسیار متراکم و سخت خواهد شد و این وضعیت سبب می گردد تا عمر سد کاهش یابد.

مدیر امور نظارت بر بهره برداری و نگهداری سد لتیان و نیروگاه کلان تصریح کرد: این میزان آب رها شده از سد لتیان علاوه بر اینکه سبب رسوب زدایی و پایداری سد خواهد شد، در پایین دست نیز در مخزن سد ماملو ذخیره و به تدریج برای مصارف مورد نیاز استفاده خواهد شد.

وی همچنین افزود: با رهاسازی این میزان آب، مناطق پایین دست سد لتیان تحت تاثیر قرار خواهند گرفت و به همین سبب مردم محلی و گردشگران در زمان رهاسازی و پس از آن از نزدیک شدن به حریم و بستر رودخانه جاجرود، در حد فاصل سدهای لتیان و ماملو اجتناب کنند.

اصغری ادامه داد: علاوه بر اخطارها و اطلاع رسانی های شرکت آب منطقه ای تهران، دیگر مسئولان نیز باید در این زمینه اطلاع رسانی لازم را به عمل آورند تا از هرگونه اتفاق جانی و مالی احتمالی پیشگیری شود.

سد لتیان بر روی رودخانه “جاجرود” با سطح حوزه آبریزی در حدود ۶۹ هزار و ۸۰۰ کیلومترمربع و با متوسط جریان آب سالانه به میزان ۳۵۰ میلیون مترمکعب در استان تهران و در فاصله ۳۵ کیلومتری شمال شرقی شهر تهران احداث شده است.

– ، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.