آتش‌سوزی منطقه جنگلی «اجل» در نوشهر مهار شد

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نوشهر از مهار یک مورد آتش سوزی در منطقه جنگلی «اجل» حوالی روستای نیرنگ این شهرستان خبر داد.

آتش‌سوزی منطقه جنگلی «اجل» در نوشهر مهار شد

به گزارش ممتاز نیوز، جواد فلاح افزود: این حادثه حوالی ساعت ۱۶ دیروز شنبه به ستاد مدیریت بحران شهرستان و یگان حفاظت گزارش شد و در گام نخست یک گروه موتورسوار به منظور شناسایی نقطه وقوع آتش سوزی اعزام شدند.

وی اظهار کرد : به علت سخت گذر و صخره ای بودن محل وقوع آتش سوزی، رسیدن به مسیر دسترسی حدود سه ساعت زمان برد اما با این وجود افزون بر این گروه، گروه دیگر پشتیبان و یگان حفاظت هم به مکان یاد شده اعزام شدند.

این مسوول با بیان این که، این آتش سوزی در منطقه اجل نوشهر اکنون مهار شده است، از وقوع یک مورد آتش سوزی دیگر جمعه گذشته در عرصه جنگلی ماشلک “دالنو” خبر داد.

فلاح افزود : این آتش سوزی حوالی ساعت ۱۱ جمعه به وقوع پیوست و تا ساعت ۲۰ همان روز مهار و خاموشی این آتش زمان برد.

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری نوشهر – رویان یادآور شد : در این حادثه حدود هشت هزار مربع از رویشگاه جنگلی ماشلک در آتش سوخت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری غرب مازندران هم پیش از این درباره احتمال وقوع آتش سوزی در عرصه‌های جنگلی این منطقه به دلیل گرمای هوا و دخالت عوامل انسانی هشدار داده بود.

مهرداد خزایی پول در گزارشی با اشاره به افزایش دمای هوا در این ایام گفت که احتمال وقوع آتش سوزی در برخی از عرصه های جنگلی این مناطق وجود دارد.

به گفته وی، به دلیل وزش باد گرم و احتمال آتش سوزی، شهروندان در طبیعت مازندران آتش روشن نکنند.

وی افزود: با این که برای پیشگیری از وقوع آتش سوزی در این عرصه ها در ابعاد مختلف اقدامات لازم صورت گرفته است اما همکاری مسافران، گردشگران و مردم در این حوزه بسیار موثر است.

خزایی پول اظهار کرد : در صورت دیدن و یا اطلاع از آتش سوزی عرصه های طبیعی، مردم با شماره‌های ۱۳۹ و ۱۵۰۴، شماره تلفن‌های امداد جنگل و مرتع تماس بگیرند.

انتهای پیام/


استانی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.