مهار آتش‌سوزی عرصه‌های جنگلی دشت نظیر نوشهر

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران از مهار آتش سوزی در ۲ هزار متر از عرصه‌های طبیعی و جنگلی منطقه دشت نظیر شهرستان نوشهر با همراهی یگان منابع طبیعی و جوامع محلی خبر داد.

مهار آتش‌سوزی عرصه‌های جنگلی دشت نظیر نوشهر

به گزارش ممتاز نیوز، حسینعلی محمدی شیرکلایی اظهار کرد: حوالی ظهر چهارشنبه وقوع یک فقره آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی منطقه دشت نظیر نوشهر به همکاران ما گزارش شد که بلافاصله نیروها برای مهار آتش به منطقه اعزام شدند.
وی با بیان این‌که، مساحت محدوده آتش‌سوزی حدود ۲ هزار متر بود، گفت: پوشش گیاهی محدوده دچار حریق، جنگلی- مرتعی بود و با توجه به وجود درخت‌های سوزنی‌برگ و خشک بودن پوشش گیاهی در این فصل، سرعت پیش‌روی آتش کمی بیشتر بود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران خاطرنشان کرد: نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی همراه با سایر نیروهای امدادی برای مهار آتش در محل حضور یافتند و نبود وزش باد در منطقه نیز کمک کرده که عملیات مهار آتش بهتر انجام شود.
محمدی شیرکلایی با بیان این که، در زمان حاضر آتش سوزی در منطقه مهار شده است، گفت: در صورت تداوم آتش سوزی پیگیر اعزام بالگرد به منطقه بودیم که خوشبختانه نیاز به این کار نشد.
وی درباره عامل وقوع آتش‌سوزی نیز اظهار کرد: آتش‌سوزی بر اثر عامل انسانی و بی‌توجهی‌هایی که در عرصه‌های طبیعی رخ می‌دهد ایجاد شده است. همواره از مسافران و شهروندان درخواست می‌کنیم که تا حد امکان از روشن کردن آتش در طبیعت خودداری کنند و در صورت روشن کردن آتش نیز هنگام خروج از عرصه، از خاموش شدن کامل بقایای آتش اطمینان یابند. اما متاسفانه این بی‌توجهی‌ها همچنان مشاهده می‌شود.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.