آثار شهید مطهری این متفکر و فیلسوف بزرگ را، انسان والا مقامی معرفی می کند

جمعه ۲۲ اردیبهشت – ۰۱:۳۷:۳۴ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – مسوول نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه منطقه ای عملیاتی غدیر سپاه شمال کشور گفت: آثار شهید مطهری این متفکر و فیلسوف بزرگ را، انسان والا مقامی معرفی می کند که تنها نمی خواست زندگی کند و عمری سپری نماید بلکه تلاش می کرد تا با دین شناسی عمیق، به عنوان انسانی متدین و مسوول و با تکلیف به حیات پربرکت خود ادامه دهد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، حجت الاسلام والمسلمین `سیدمحمدشفیع سیدی` در همایش یک روزه کارکنان رسمی و وظیفه این قرارگاه که به مناسبت سالروز شهادت استاد شهید `مرتضی مطهری` و هفته عقیدتی سیاسی در سپاه در ساری سخن می گفت، اظهارداشت: اختصاص سالروز شهادت استاد شهید مطهری به روز عقیدتی سیاسی در سپاه بسیار مناسب و ارزشمند است.
وی اظهارداشت: آنچه بر قدر این تناسب زیبنده می افزاید و آن را با مسمی تر می نماید، شخصیت ، اندیشه، افکار و آثار شهید بزرگوار مطهری است و از سوی دیگر فلسفه شکل گیری و انتظاراتی است که از این مجموعه مکتبی و انقلابی می رود.
وی با اشاره به شخصیت والای علمی و مذهبی شهید مطهری، بیان داشت: آثار شهید مطهری این متفکر و فیلسوف بزرگ را ، انسان والا مقامی معرفی می کند که تنها نمی خواست زندگی کند و عمری سپری نماید بلکه تلاش می کرد تا با دین شناسی عمیق، به عنوان انسانی متدین و مسوول و با تکلیف به حیات پربرکت خود ادامه دهد. مسوول نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه منطقه ای عملیاتی غدیر سپاه شمال کشور گفت: استاد مطهری با دین شناسی عمیق، روح بزرگ و ناآرامش را در برابر آسمان سرزمین های گوناگون سیر داد تا با درگیر ساختن آموزه های دینی با آموزه های آن سرزمین، قدرت و جامعیت دین برای حاکمیت بر شئون تمام آفرینش از جمله شئون مختلف زندگی انسان را بصورت حکیمانه و عالمانه نشان دهد.
حجت الاسلام سیدی اضافه کرد: عقیدتی سیاسی در سپاه به فراخور مسایل و پدیده های نوین و روز نشان ، همین وظیفه را بر عهده دارد و باید همچون شهید مطهری در این فضا و در ادامه آن مسیر سیر کند، یعنی اینکه استحکام بخشیدن به اعتقادات دینی انگونه که در مواجهه با تهاجم تبلیغی اغوایی دشمنان نلرزد و نلغزد و بتواند در مقابل شبهات مختلف و بی پایان معاندین بایستد، پاسخ دهد و مجاب کند، از وظایف اصلی مسوولان عقیدتی در سپاه به شمار می رود.
همچنین در این همایش رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح مازندران نیز طی سخنانی با اشاره به فضایل و مبارزات شهید مطهری، گفت: استاد شهید مطهری نقش تعیین کننده و تاثیرگذاری در صیانت از مرزهای عقاید اسلامی ایفا نمود و تلاش کرد تا اسلام ناب محمدی (ص) را ارایه کند.
حجت الاسلام `محمد مجتهدزاده` افزود: التقاط زدایی، سازش ناپذیری با شرک و نفاق، التقاط ستیزی و ولایتمداری از ویژگی های بارز استاد مطهری به شمار می رفت. در این همایش از فعالان عقیدتی سیاسی در قرارگاه غدیر نیز تجلیل به عمل آمد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۱۱۱۳۳۷۳۴۲۱۸


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.