آجیل پوست کنده نخرید/مصرف آجیل‌های خام بهتر از آجیل‌های شورمزه و شیرین است

مصرف آجیل‌های خام بهتر از آجیل‌های شورمزه و شیرین است، اضافه کرد: در برخی موارد برای تازه نشان دادن آجیل از رنگ‌های مصنوعی استفاده می‌شود و مصرف کنندگان در هنگام خرید باید به این مورد توجه کنند. توصیه می‌شود مردم در هنگام خرید آجیل از تازه بودن آن اطمینان حاصل کنند.

به گزارش گروه سلامت ممتازنیوز به نقل از خبرگزاری دانا(دانا خبر)، یک متخصص تغذیه گفت: در برخی موارد مردم برای سهولت بیشتر در مصرف، مغزهای آماده خریداری می‌کنند اما به منظور پیشگیری از بروز بیماری‌ها بهتر است مصرف کنندگان خود اقدام به پوست کندن و مغز کردن آجیل کنند.

به گزارش ایسنا، بهنام گشتی زاده منطقه اصفهان، اظهار کرد: افراط در مصرف آجیل علاوه بر افزایش وزن منجر به بروز بیماری دیگر به ویژه افزایش فشار خون در بیماران قلبی می‌شود. مصرف آجیل، انواع شیرینی و سایر تنقلات در ایام نوروز باید حداقل باشد.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی آجیل فروشان آجیلی را به بازار عرضه می‌کنند که قبلا در انبار نگهداری شده است، تصریح کرد: ورود آجیل‌های کهنه و به اصطلاح کپک زده زمینه ساز ابتلا به انواع بیماری‌ها از جمله مسمومیت، اسهال و استفراغ می‌شود.

این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه مصرف آجیل‌های خام بهتر از آجیل‌های شورمزه و شیرین است، اضافه کرد: در برخی موارد برای تازه نشان دادن آجیل از رنگ‌های مصنوعی استفاده می‌شود و مصرف کنندگان در هنگام خرید باید به این مورد توجه کنند. توصیه می‌شود مردم در هنگام خرید آجیل از تازه بودن آن اطمینان حاصل کنند.

وی با بیان اینکه یک فنجان آجیل میان وعده مناسبی است، افزود: البته هر کدام از انواع آجیل کالری متفاوتی به بدن می‌رساند و نباید در مصرف آجیل در ایام نوروز زیاده روی شود و پیرو یک رژیم غذایی در این ایام از تنقلات استفاده کرد.

گشتی زاده هم‌چنین به مصرف غذاهای بین راهی در مسافت‌های طولانی اشاره کرد و ادامه داد: به منظور حفظ تناسب اندام و افزایش نیافتن وزن توصیه می‌شود در صورت مصرف غذاهایی مانند کباب و جوجه در رستوران‌های بین راهی از نوع کم چرب آن استفاده شود، همچنین می‌توان نان به مقدار کم را جایگزین برنج کرد.


خبرگزاری دانا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.