آخرش تو هم امامزاده می شوی…!

کدخبر: ۶۹۸۵۶

تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد – ۰۲:۲۱

print نسخه چاپی

send ارسال به دوستان

آخرش تو هم امامزاده می شوی…!

اول مرداد سال ۶۷ در جاده اهواز – خرمشهر که عراقی ها آن جا را گرفته بودند با تیپ حضرت زهرا، از لشکر ده سید الشهدا درگیر می شوند و دامنه این درگیری به حدی شدید بوده که عبارت تن برابر تانک در این جا مصداق علنی پیدا می کند، آن هم در صبح روز عید قربان !
حدود ۲۰۰ نفر از رزمنده ها در آن جا شهید می شوند اما سرانجام جاده را از دست دشمنان می گیرند .
اما یکی از موارد قابل تأمل در میان این ۲۰۰ شهید عزیز، پنج شهیدی هستند که با عنوان «شهدای سادات خمسه کوثر» یاد می شوند که در کیلومتر ۶۵ جاده اهواز – خرمشهر بنای یادبود پنج ضلعی به نام آنها ساخته شده است.
با نام های؛ سید علی رضا جوزی که فقط ۱۴ سال سن داشت، سید داود طباطبایی ، سید صاحب محمدی که در همان روزی که ایشان شهید شدند، برادر دیگرشان (سید مهدی) هم در غرب و در همان روز به شهادت رسیدند و سید مهدی موسوی و سید حسین حسینی که به گفته و شناسایی دوستان شان شناسایی شدند .
قضیه از این قرار است که آن روز در حدود ۳۰ رزمنده سوار بار کامیونی می شوند به قصد جاده اهواز – خرمشهر، که تیر مستقیم تانک بعثی ها که تا آن جا هم راه پیدا کرده بودند به وسط کامیون اصابت می کند و خیلی از بچه ها زخمی می شوند ولی فقط آن پنج سید شهید می شوند . هشت سال بعد یادمانی در همین محل (سه راهی کوشک) ساخته می شود که امروز زیارتگاه عاشقان و دلسوختگان است.
یکی از شهدای این یادمان سید صاحب محمدی است. از سیدصاحب تنها دو پا برگشت. پدرش می گوید: در دوران بچگی سیدصاحب، خیلی از اطرافیان به نیت جدش، نذر او می کردند؛ حتی چند مسیحی حاجت گرفته بودند. سیدصاحب هشت ساله بود که به زیارت امامزاده هاشم(ع) در شمال رفتیم. در زیارتگاه همین طوری به زبانم آمد و به صاحب گفتم: »مردم آن قدر برای تو نذر می کنند، آخر تو هم می شوی امامزاده صاحب در سه راهی«. این جمله را به شوخی گفتم اما اکنون صاحب، در سه راهی کوشک واسطه حوائج مردم شده است.
دعای پدر مستجاب شد…

شماره پیامک: ۳۰۰۰۱۵۰۵۹۸

Bookmark and Share


۵۹۸٫ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.