آخرین خبرها از سطح روابط دیپلماتیک ایران با انگلیس و کانادا از زبان بروجردی

۲۸ام بهمن ،

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه مصوبه مجلس در بحث رابطه با انگلیس، کاهش روابط دیپلماتیک تا سطح کاردار بوده است، گفت: این انگلیسی‌ها بودند که روابط دیپلماتیک خود با ایران را به صفر رساندند و امروز هم از این کار خود پشیمان می باشند.

“علاءالدین بروجردی” نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه برای افزایش “سطح روابط دیپلماتیک ایران و انگلیس” تصمیم جدیدی مطرح نبوده و اتخاذ نشده است، گفت: آنچه که مصوبه مجلس و دولت نیز ملزم به اجرای آن است، برقراری سطح روابط دیپلماتیک با این کشور در سطح کاردار است.

وی در ادامه با بیان اینکه سیاست رسمی جمهوری اسلامی ایران در برقراری رابطه با انگلیس، روابط دیپلماتیک در سطح کاردار است، افزود: این خود انگلیسی‌ها بودند که سطح روابط دیپلماتیک با ایران را به صفر رساندند و امروز هم از این اقدام خود پشیمانند، ولی ما خوشحال هستیم که انگلیس که شیطنت‌هایی را در زمان حضورش در ایران انجام می‌داد، امروز در کشور ما حضور نداشته و با ما رابطه ندارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به این سوال که آیا مذاکراتی بین طرفین صورت گرفته یا خیر، اظهار داشت: برای حل مشکلات ایرانیان مقیم انگلیس و برخی مسائل، طرفین مذاکراتی داشته‌اند و به نتایجی هم رسیده‌اند تا بتوانند مشکلات را به صورت نسبی کاهش دهند، اما برخی از مشکلات نیازمند تدابیر خاصی است که وزارت‌خارجه این مسائل را دنبال می‌کند.

در برقراری سطح روابط دیپلماتیک با کانادا خبر جدیدی مطرح نیست

بروجردی در خاتمه همچنین به بحث روابط دیپلماتیک ایران و کانادا اشاره کرد و گفت: از سطح روابط دیپلماتیک با کانادا اطلاعی ندارم که تصمیم یا خبر جدیدی مطرح باشد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.