اقدام دولت کانادا، خوش‌رقصی برای آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی است

استاد علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی گفت: این دولت عملا مستعمره انگلستان و وابسته به این کشور است و مقامات این کشور بسیار بی‌تدبیر و در راستای منافع کوتاه‌مدتش عمل می‌کنند.

محمدرضا مرندی استاد علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران درباره علل تعطیلی سفارت خانه ایران در کانادا گفت: دولت کانادا به دلیل مشکلات اقتصادی از چندی پیش سفارتخانه‌های خود را در بسیاری از کشورها تعطیل کرده و یا روابط خود را با بعضی کشورها بسیار کاهش داده است.

وی در ادامه تصریح کرد: از چند ماه قبل در ایران نیز دیپلمات‌های دولت کانادا از سفارت خود در ایران اسباب‌کشی کرده و ۲۵۰ تن اسباب و وسایل را به کشور خود منتقل کرده و برخی از کارکنان به کانادا بازگشته بودند.

مرندی همچنین افزود: تعطیلی سفارت کانادا در ایران و سفارت ایران در کانادا به دلیل مشکلات اقتصادی اما در مسیر اهداف سیاسی به پیش رانده شد، زیرا دولت کانادا مستعمره انگلستان است و فرمانداری کل  این دولت از سوی ملکه انگلستان تعیین می‌شود، این دولت به خودی خود اداره‌ای ندارد.

عضو شورای مرکزی کانون دانشگاهیان گفت: دولت کانادا با ژست‌ گرفتن تلاش داشت تا خود را کشور دموکراتیکی معرفی کند اما در طول سال‌های اخیر، اقداماتی انجام داد که این تصور را در هم شکست مانند شکنجه سخت برخی اسلام‌گرایان عرب در کانادا یا ممنوعیت پخش اذان از مساجد این کشور.

وی تصریح کرد:‌ این اقدام دولت کانادا بهره‌برداری سیاسی در مسیر اهداف آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی است و هیچ تاثیری بر روند رابطه سیاست خارجی ایران در قبال سوریه ندارد زیرا سیاست خارجی ما سیاست اصولی و براساس منافع دراز مدت است.

استاد علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی تصریح کرد: سوریه جزء سیاست خارجی و منافع دراز مدت ما و در مسیر حمایت از محور مقاومت در جهان اسلام و عرب است و با این قبیل اقدامات، کوچکترین خللی در سیاست خارجی ما وارد نمی‌شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در جنگ تحمیلی ۸ ساله ایران و عراق، سوریه همواره حامی کشور ما بود، در حال حاضر وقت آن رسیده است که ما نیز از سوریه حمایت کنیم به خصوص اینکه این حمایت هم در مسیر اصول مبانی ما و هم به نوعی ایفای وفاداری از حمایت‌های گذشته است.

مرندی در پایان خاطرنشان کرد: اقدام اخیر کانادا نشان‌دهنده خوش‌رقصی دولت کانادا برای آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی است زیرا این دولت عملا وابسته و مستعمره به انگلیس است و بسیار بی‌تدبیر عمل می‌کند.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.