آخرین آمار تعداد کاربران اینترنت در ایران

۳۱فروردین۱۳،

آخرین آمارها از تعداد کاربران اینترنت در ایران نشان می دهد که ۶۰ درصد مردم از اینترنت استفاده می‌کنند؛ ۴۰ درصد کاربران اینترنت در گروه سنی ۲۰ تا ۲۹ سال قرار دارند و اینترنت موبایل بیشترین پارامتر اتصال به اینترنت در ایران است.

خبرگزاری مهر:  آخرین آمارها از تعداد کاربران اینترنت در ایران نشان می دهد که ۶۰ درصد مردم از اینترنت استفاده می‌کنند؛ ۴۰ درصد کاربران اینترنت در گروه سنی ۲۰ تا ۲۹ سال قرار دارند و اینترنت موبایل بیشترین پارامتر اتصال به اینترنت در ایران است.

مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت در آخرین گزارش خود، شمار کاربران اینترنت در ایران را تا پایان ۶ ماهه اول سال ۹۱ بالغ بر ۴۵ میلیون و ۵ هزار و ۶۴۴ نفر اعلام کرده است که به وسیله پارامترهایی چون اینترنت دایل آپ، اینترنت ADSL ، اینترنت موبایل GPRS ، وایمکس و فیبر به شبکه متصل می شوند.

براساس این آمار ضریب نفوذ اینترنت در کشور ۵۹٫۵ درصد است که ۳۶٫۴۶ درصد آن را کاربران اینترنت موبایل GPRS تشکیل می دهند؛ به این ترتیب حدود ۲۷ میلیون و ۵۸۱ هزار و ۷۹۹ کاربر با موبایل به اینترنت متصل می شوند.

در همین حال کاربران اینترنت دایل آپ با ۶ میلیون و ۹۳۴ هزار و ۷۶۰ کاربر حدود ۹٫۱۷ درصد از کل اتصالات اینترنت را به خود اختصاص داده و شمار مشترکان اینترنت ADSL نیز برمبنای این آمار، ۳ میلیون و ۵۱۵ هزار و ۹۸۰ با ضریب نفوذ ۴٫۶۵ درصد است.

در این رده بندی، سهم اینترنت وایمکس از مجموع اتصالات به اینترنت در ایران ۱٫۱۵ درصد با ۸۶۷ هزار و ۱۰۵ نفر و سهم اتصال از طریق فیبرنوری به اینترنت ۸٫۰۷ درصد با ۶ میلیون و ۱۰۶ هزار نفر کاربر اعلام شده است.

شرح پارامترها

تعداد کاربران

درصد از کل

اتصال دایل آپ

۶ میلیون و ۹۳۴ هزار و ۷۶۰

۹٫۱۷ درصد

اتصال ADSL

۳ میلیون و ۵۱۵ هزار و ۹۸۰

۴٫۶۵ درصد

اتصال GPRS

۲۷ میلیون و ۵۸۱ هزار و ۷۹۹

۳۶٫۴۶ درصد

اتصال WIMAX

۸۶۷ هزار و ۱۰۵

۱٫۱۵ درصد

اتصال فیبر

۶ میلیون و ۱۰۶ هزار

۸٫۰۷ درصد

جمع کل

۴۵ میلیون و ۵ هزار و ۶۴۴

ضریب نفوذ کل

۵۹٫۵ درصد

همچنین براساس آخرین آمار به دست آمده در مرکز متما، ۵ استان تهران، اصفهان، تبریز، یزد و شیراز از حیث ضریب نفوذ اینترنت بیشترین کاربر را به خود اختصاص داده اند و ۴۰ درصد کاربران اینترنت در ایران را نیز گروه سنی ۲۰ تا ۲۹ سال، ۳۰ درصد را گروه سنی ۳۰ تا ۴۴ سال، ۱۵ درصد کاربران را گروه سنی ۴۵ تا ۵۹ سال، ۱۰ درصد کاربران را گروه سنی ۱۰ تا ۱۹ سال ، ۳ درصد را گروه سنی ۱ تا ۱۰ سال و ۲ درصد را گروه سنی بالای ۶۰ درصد تشکیل می دهند.

گروه سنی

درصد از کل

۰ – ۱۰ سال

۳ درصد

۱۰ – ۱۹ سال

۱۰ درصد

۲۰ – ۲۹ سال

۴۰ درصد

۳۰ – ۴۴ سال

۳۰ درصد

۴۵ – ۵۹ سال

۱۵ درصد

بالای ۶۰ سال

۲ درصد

 براساس آمارهایی که پیش از این برای سال ۹۰ اعلام شده بود تا پایان سال ۹۰ شمار کاربران اینترنت ۳۲ میلیون و ۶۹۶ هزار نفر و ضریب نفوذ اینترنت در ایران ۴۳٫۲۳ درصد بود که ۱۸٫۸ درصد از کاربران با تعداد ۱۴ میلیون و ۲۵۹ هزار نفر را کاربران GPRS به عنوان بیشترین کاربران اینترنت در ایران تشکیل داده بودند.


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.