آخرین اخبار از بازار آزاد ارز

چکیده: بازگشت نرخ ارز بر روی تابلو و خرید و فروش جزئی از سوی برخی صرافی‌های خیابان فردوسی باعث شده در دو روز گذشته متقاصیان با سرگردانی کمتری مواجه شوند.

به گزارش ارانیکو، خبرگزاری فارس امروز از بازار آزاد ارز گزارشی بشرح ذیل و با عنوان “بازگشت نرخ ارز بر تابلوی صرافی‌ها و کسادی بازار دلالان” ارائه کرده است:

صرافی‌هایی که در هفته‌های گذشته نرخ ارزهای عمده به خصوص دلار و یورو را از تابلوهای خود حذف کرده بودند، از روز گذشته سعی دارند، با درج قیمت بر روی تابلوهای خود به متقاضیان ارز پاسخ حداقلی بدهند.

این گزارش می‌افزاید: پس از اینکه در هفته‌های گذشته نوسان نرخ ارز به اوج خود رسید و یکباره نرخ دلار به مرز ۴ هزار تومان نزدیک شد، صرافی‌ها نیز قیمت‌ها را از روی تابلوهای خود حذف و به هیچ وجه به خرید و فروش ارز اقدام نکردند.

اما در چند روز گذشته به خصوص از دیروز (چهارشنبه) برخی صرافی‌ها علاوه بر درج قیمت بر روی تابلو و علی‌رغم وجود برچسب «خرید و فروش ارز نداریم» به خرید و فروش ارز بپردازند.

امروز در بازار غیررسمی نرخ دلار آمریکا با کاهش ۵۰ تومانی نسبت به روز گذشته به ۳۷۵۰ تومان به فروش رسید، یورو نیز ۴۹۰۰ تومان دادوستد شد.

رحمانی یکی از متقاضیانی که امروز برای خرید دلار به بازار فردوسی آمده، به خبرنگار فارس گفت: یکی از نکات مثبت درج قیمت بر روی تابلو و خرید و فروش جزئی دلار و حتی یورو در بازار غیررسمی ارز این است که قیمت‌ها مشخص و دلالان کنار خیابانی نمی‌توانند سر مردم و متقاضیان ارز کلاه بگذارند.

وی ادامه داد: اول هفته برای خرید دلار به بازار فردوسی مراجعه کردم که متاسفانه ارز قیمت مشخصی نداشت، اما دلالان کنار خیابان هر کدام یک قیمت ارائه می‌کردند.

وی افزود:‌ همین که نرخ دلار آمریکا امروز ۳۷۵۰ تومان بر روی تابلو درج شده جای شکر دارد، چرا که در اول هفته قیمتی بر روی تابلو نبود و دلالان و حتی برخی صرافی‌ها قیمت ۴ هزار تومان را به من اعلام کردند.

این شهروند گفت:‌ اگر نرخها بر روی تابلو درج شود، دیگر هیچ دلالی نمی‌تواند قیمت نا بجا بدهد و می‌توان گفت که بازار دلالان کساد می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، قیمت سکه بهار آزادی طرح جدید نیز امروز نسبت به روز گذشته ۵۰ هزار تومان کاهش داشت.

سکه‌ بهار آزادی طرح جدید امروز در بازار فردوسی یک میلیون و ۴۶۰ هزار تومان، نیم‌سکه بهار آزادی ۷۳۰ هزار تومان و ربع سکه بهار آزادی ۳۷۰ هزار تومان به فروش می‌رسید.


ارانیکو – آخرین اخبار و مقالات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.