آخرین مبارزات انتخاباتی رهبران سیاسی ایتالیا

۰۲م اسفند ،

سیاستمداران ایتالیا در آخرین روزهای باقی مانده به انتخابات پارلمانی هفته آینده مبارزات انتخاباتی خود را تشدید کرده‌اند؛ در حالی که براساس نظرسنجی‌ها هیچ نتیجه قطعی برای این انتخابات پیش بینی نشده و هنوز یک سوم از رای دهندگان تصمیم خود را نگرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، در دو هفته آخر باقی مانده به انتخابات پارلمانی ۲۴ و ۲۵ فوریه نظرسنجی درخصوص محبوبیت احزاب ممنوع است اما یک شرکت نظرسنجی ایتالیایی عنوان کرد که ۷ / ۲۷ درصد از ایتالیایی‌ها هنوز تصمیم خود را نگرفته‌اند و ممکن است رای ممتنع داشته باشند. این مساله سبب شده آخرین روزهای مبارزات انتخاباتی برای انتخاباتی که می‌تواند دوباره سبب بی‌ثباتی منطقه یورو شود، حیاتی باشد.

ایتالیا در ماه نوامبر ۲۰۱۱ پیش از کناره گیری سیلیو برلوسکنی و روی کار آمدن ماریو مونتی در آستانه یک بحران بدهی بزرگ قرار داشت.

رناتو مانهایمر، یکی از بزرگترین شرکت‌های نظرسنجی ایتالیا اعلام کرد که حدود پنج میلیون نفر یا ۱۰ درصد از رای دهندگان در چند روز آخر باقی مانده به انتخابات تصمیم خواهند گرفت.

رهبران سیاسی ایتالیا تمام هم و غم خود را برای کسب رای به کار بسته‌اند و برلوسکنی از ستایش هواداران حزب خود در تجمعی طی روز دوشنبه در شهر میلان بهره‌مند شد و رقبای وی یعنی پپه گریلو و ماریو مونتی نیز سه شنبه شب کمپین خود را ادامه دادند.

در هفته‌های اخیر رسوایی‌های فساد سبب ارتقاء جایگاه پپه گریلو، کمدین ایتالیایی شده است.

افزایش اقبال وی سبب افزایش بی‌اطمینانی نسبت به نتایج انتخابات شده است هرچند که کارشناسان می‌گویند که برلوسکنی بزرگترین بازنده افزایش محبوبیت جنبش پنج ستاره گریلو خواهد بود.

آخرین برآوردها می‌گویند که وی می‌تواند تا ۲۰ درصد آرا به دست بیاورد و جلوتر از ماریو مونتی باشد که آرای وی زیر ۱۵ درصد گیر افتاده است. اگر چه شرکت‌های نظرسنجی معتقدند حزب چپ میانه‌رو برتری ۴ تا ۵ درصدی نسبت به راست میانه ‌روی برلوسکنی حفظ کرده است اما اغلب پیش بینی نتایج غیر مسلم در مجلس سنا را دارند.

محتمل‌ترین نتیجه آن است که پیر لویجی برسانی، رهبر چپ میانه رو مجبور خواهد شد برای به دست آوردن کنترل سنا به مونتی رو بیاورد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.